کتابخانه عمومی سعدی

فرهنگسرای سعدی

۱۴ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

🌷🗯🌷مناسبتی

#مناسبتی 

🌸اقا ردای سَبزِ اِمامَت مُبارک

🌺پوشیدَنِ لِباسِ خِلافَت مُبارَک

🌺اِی آخَرین ذَخیرهِ زَهراییِ حَسَن

🌸آغاز روزِگار اِمامَت مُبارَک...

🔷سالروز آغاز امامت و زعامت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف مبارک باد💐💐

─┅═ঊঈ🌷ঊঈ═┅
🌹🌀🌹🌀🌹🌀

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

کتاب 🌷«مواظبت از مامان‌بزرگ شیطون»

#معرفی_متنی_کتاب 

🌷«مواظبت از مامان‌بزرگ شیطون»

🌸پدیدآور: جین ریگان

🌺مترجم: عطیه‌الحسینی

🌹ناشر: پرتقال

🌷تعداد صفحات: ۲۸

⛳️قدیم‌ترها پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها تنها زندگی نمی‌کردند. آن‌ها بیشتر در خانواده و کنار فرزندان و نوه‌هایشان بودند، اما حالا دیگر این‌طور نیست. با این‌حال یکی از چیزهایی که زندگی را زیباتر و جذاب‌تر می‌کند ارتباط داشتن با آن‌ها و مراقبت از آن‌ها است.

⛳️کتاب «مواظبت از مامان‌بزرگ شیطون» یک کتاب جذاب و هیجان‌انگیز است؛ یک داستان زیبا از تجربه یک روز شاد با یک مامان‌بزرگ.
راستی برای مواظبت از مامان‌بزرگ‌ها چه کار باید کرد. چه کار کنیم تا نه حوصله خودمان سر برود و نه او خسته شود، آخر شما که می‌دانید مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها زود خسته می‌شوند. اما این‌کار آن‌قدرها هم که به نظر می‌رسد، سخت نیست؛ فقط کافی است بلد باشی کاری کنی که هم به آن‌ها خوش بگذرد و هم به خودت! مثلاً باهم به پارک بروید، کلوچه بپزید، قایم‌باشک بازی کنید، نمایش عروسکی بازی کنید و از همه مهم‌تر اینکه می توانید یک عالمه کتاب بخوانید. نویسنده این کتاب زیبا، یک روز شاد و به یادماندنی را در کنار یک مادربزرگ بازیگوش و دوست‌داشتنی به تصویر می‌کشد.

 

─┅═ঊঈ🌷ঊঈ═┅
🌹🌀🌹🌀🌹🌀

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

کتاب 🌹«من هلن کلر هستم!»


#معرفی_متنی_کتاب 

🌹«من هلن کلر هستم!»

🌷پدیدآور: برد ملستر

🌺مترجم: شبنم حیدری‌پور

🌸ناشر: پرتقال

🌷تعداد صفحات: ۴۲

⛳️«من هلن کلر هستم و اجازه نمی‌دم هیچ چیز جلویم را بگیرد!»
از دو سالگی به علت ابتلا به یک بیماری نادر برای همیشه نابینا و ناشنوا شد. اولش ارتباط برقرار کردن با دیگران برایش بسیار سخت و بی‌نتیجه بود اما بالاخره با کمک معلم خصوصی‌اش، «آن سالیوان» توانست از طریق لمس کردنِ چیزها با جهان خارج ارتباط برقرار کند. خیلی در سراسر دنیا او را می‌شناسند و همت و پشتکارش را تحسین می‌کنند. او کسی نیست جز هلن کلر.
کتاب «من هلن کلر هستم» از مجموعه «آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند» سرگذشت این بانوی موفق را با زبانی ساده و به کمک تصاویری زیبا و جذاب روایت می‌کند.

⛳️بعضی از آدم‌ها طوری زندگی می‌کنند که انگار هیچ مانعی نمی‌تواند جلوی پیشرفتشان را بگیرد. این‌ها ابرقهرمان نیستند، بلکه آدم‌هایی معمولی‌ هستند که ثابت می‌کنند هرکس با پشتکار و علاقه می‌تواند قهرمان زندگی خودش باشد. هلن کلر هم یکی از همین قهرمان‌ها است که خواندن ماجرای زندگی‌اش در این کتاب بسیار جذاب و الهام‌بخش است.

─┅═ঊঈ🌷ঊঈ═┅
🌹🌀🌹🌀🌹🌀

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

کتاب 🌹«گوی و چوگان (سرگذشت ورزش در ایران)»

#معرفی_متنی_کتاب 

🌹«گوی و چوگان (سرگذشت ورزش در ایران)»

🌷پدیدآور: جمال‌الدین اکرمی

🌺ناشر: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

🌸تعداد صفحات: ۴۴

⛳️ورزش از جمله فعالیت‌های مهم انسان به شمار می‌رود که با هدف سرگرمی، سلامت، افزایش آمادگی و قدرت جسمانی انجام می شود. در بسیاری از ورزش‌ها وسیله‌ای نقش دارد که همه ما از کودکی آن را می‌شناسیم. این وسیله جذاب و دوست‌داشتنی، توپ است. توپ‌ها در بسیاری از بازی‌های ورزشی نظیر: فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس و ... نقش پرررنگی دارند. دانستن تاریخچه ورزش‌های گوناگون، خاستگاه و چگونگی ابداع و سیر تحول و تکامل آن‌ها برای بسیاری از علاقه‌مندان به ورزش جذاب است. در کتاب «گوی و چوگان» با یک بازیِ ورزشی آشنا می‌شویم که می‌توان آن را به نوعی نیای بازی‌هایی نظیر فوتبال، گُلف و هاکی نامید.

⛳️این کتاب اطلاعات بسیار خوبی در خصوص سرگذشت ورزش در سرزمین ایران دارد و هرچند برای نوجوانان نوشته شده، به دلیل تصاویر رنگی و جذابی که دارد می‌تواند برای برخی از کودکان نیز جالب باشد.  ورزش چوگان از قدیمی‌ترین ورزش‌هایی است که به صورت گروهی و با توپ بازی می‌شود. این ورزش از دوران مادها تا امروز رونق دارد. در این بازی دو گروه اسب‌سوار، با چوبی که نوک آن برآمده است و به آن چوگان می‌گویند به توپ کوچکی که «گوی» نامیده می‌شود می‌کوبند تا آن را از دروازه‌های حریف عبور دهند.

⛳️ این کتاب با زبانی ساده و لحنی داستانی، از گذشته‌های دور سخن می‌گوید که ایرانیان چوگان بازی می‌کردند. در این کتاب می‌خوانیم که چطور این بازی مایه سرگرمی و تفریح ایرانیان را فراهم می‌کرده و چه تاریخ و سرگذشت جالبی دارد
─┅═ঊঈ🌷ঊঈ═┅
🌹🌀🌹🌀🌹🌀

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

کتاب 🌷چگونه صحبت کنیم تا کودکان گوش کنند

#معرفی_متنی_کتاب 

🌷چگونه صحبت کنیم تا کودکان گوش کنند و چگونه گوش کنیم تا کودکان صحبت کنند»

🌷پدیدآوران: ادل فابر – الین مازلیش

🌹مترجمان: مریم داداش‌زاده – لیلی کامیاب

🌷ناشر: انتشارات رشد

🌹تعداد صفحات: ۴۰۰

🌺این کتاب در درجه اول یک تلنگر جدّی و عمیق به والدین است. با خواندن کتاب والدین در می‌یابند که چقدر از میزان مخرّب بودن برخی رفتار و گفتارشان با فرزندان غافل بودند و چه میزان از استمرار رفتار و گفتاری که تأثیرات مثبت و سازنده بر کودک دارند نیز غفلت دارند.

🌸سبک نگارش کتاب بسیار کاربردی است و به هیچ وجه حالت انتزاعی ندارد. مخاطب دقیقاً می‌داند اگر مثلا به دنبال این است که فرزندش از پرخاشگری دست بردارد باید چه کارهایی انجام بدهد و چه کارهایی انجام ندهد یا اگر کودک تمایل چندانی به ارتباط‌گیری عاطفی عمیق با والدینش ندارد، علت را باید در چه اموری جستجو کرد؛ یا اگر می‌خواهیم بدون تنبیه یا تحکّم و داد و فریاد فرزندمان را به کاری که دوست ندارد وادار کنیم از چه راهکارهایی می‌توانیم استفاده کنیم؛ یا چگونه بدون پرخاش و عصبانیت و ابراز خشم به کودک تفهیم کنیم که از کاری که کرده ناراحت هستیم.
روش‌های جایگزین تنبیه، بهترین و کارامدترین روش‌های تحسین و تشویق، راهکارهای جلب همکاری و مشارکت در کودک و بهره‌گیری از بازی در تربیت، برخی دیگر از مطالب ارزشمند کتاب است که حجم انبوهی از مثال‌های متنوّع و به شدّت کاربردی بیان شده است.
 
─┅═ঊঈ🌷ঊঈ═┅
🌹🌀🌹🌀🌹🌀

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

کتاب 🌷«بچه‌های فلسطین»

#معرفی_متنی_کتاب 

🌷«بچه‌های فلسطین»

🌹پدیدآور:‌ غسّان کنفانی

🌷مترجم: فاطمه باغستانی

🌹ناشر: روایت فتح

🌹🌷تعداد صفحات:‌ ۲۲۲

🌸این اثر حاوی ۱۵ داستان کوتاه است که شخصیت اصلی هر کدام یک کودک فلسطینی است. کودکی که قربانی حوادث و رویدادهای سیاسی است، اما با این وجود با امید برای آینده‌ای بهتر تلاش می‌کند و می‌داند که برای تحقق آن باید وارد میدان مبارزه شد. این اثر نیز همانند دیگر آثار کنفانی، در کنار مضمون‌های عمیق و مبارزاتی و امیدمحورشان، از حیث ادبی نیز با چنان استعدادی نگارش یافته‌ که برای تمام جهانیان، جذّاب است.

🌺از جمله عناوین داستان‌های کتاب می‌توان به «هدیه برای تعطیلات»، «نامه‌ای از رام الله»، «تفنگ‌ها در اردوگاه» و «ابوالحسن در کمین یک خودروی انگلیسی است» اشاره کرد.
این نسخه از ترجمه، علاوه بر مقدمه مترجم، زندگی‌نامه مختصری از غسّان کنفانی (متولد عکا در فلسطین شمالی) که از سخن‌گویان مطرح جبهه آزادی‌بخش فلسطین بوده و در سال ۱۹۷۲ طی انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در بیروت جان‌باخت، نیز در خود دارد.

─┅═ঊঈ🌷ঊঈ═┅
🌹🌀🌹🌀🌹🌀

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

مناسبتی


#مناسبتی 

با اجازه مادر سادات رخت عزای پسرش را
نه از جان بلکه از تن در می‌آوریم و می‌گوییم
ای حسین داغ تو تا ابد در سینه ما خواهد ماند...

🔹تبریک حلولِ ماهِ ربیع الاول ماهِ شادی و شادمانیِ اهل بیت(ع) 🌸🌸

─┅═ঊঈ🌷ঊঈ═┅
🌹🌀🌹🌀🌹🌀

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

امام_رضا_و_کرامت_انسانی

#معرفی_متنی_کتاب 

💎  #امام_رضا_و_کرامت_انسانی منشوری از شخصیت والای هشتمین خورشید آسمان امامت است که در ایام سوگواری آن حضرت هستیم.
.

💎 این کتاب برای ساعاتی هم که شده مخاطب را به تفکر درباره آن امام همام مشغول می‌کند که معرفت حضرتش حق ایشان بر یکایک ما زائران و محبان‌شان به حساب می‌آید.

💎 کتاب رسان: کرامت #امام_رضا (ع) را نه تنها در روایات تاریخی که از زبان امروزی‌ها هم بسیار شنیده‌ایم... و حالا کتاب حاضر به شکلی منظم و تدوین شده از آن سخن گفته‌است.

💎 نویسنده در بیش از بیست شاخه، موضوع مهم #کرامت_انسانی را در کلام و درس‌های علمی و عملیِ عالم آل محمد(ص) جستجو کرده و نتایج بسیار کاربردی برای آحاد جامعه دینی استخراج کرده است؛ منظومه‌ای که می‌توان آن را بخش مهمی از #سبک_زندگی_رضوی تعریف کرد.

— — — — — — — — — — — —
🔸تعداد صفحات: ۱۳۶ صفحه 
🔸 جلد: شومیز
🔸 قالب: تحقیق
🔸 مخاطب: عمومی
🔸پیشنهاد به علاقمندان معارف دینی
🔸تالیف: محمد حکیمی 

🔸تاریخ انتشار۱۳۹۸/۰۵/۰۵

🔸دسته بندیاطلاعات عمومی، حدیث، اخلاق اسلامی، مجموعه امام رضا علیه‌السلام، مجموعه اخلاق اسلامی

— — — — — — — — — — — —
💎 
─┅═ঊঈ🌷ঊঈ═┅
🌹🌀🌹🌀🌹🌀

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

🌹۵ کتاب پرمخاطب دفاع مقدس را حتما بخوانید

 

#آموزش_عمومی 

🌹۵ کتاب پرمخاطب دفاع مقدس را حتما بخوانید

۱_دیدم که جانم می‌رود🌺

🌷شهید مصطفی کاظم زاده در ۹ شهریورماه ۱۳۴۴ در محله شاهپور دیده به جهان گشود. این کتاب به زندگینامه، آشنایی، آشنایی با امام، عضویت در حزب الله شرق تهران، حضور در جبهه و آشنایی با رزمندگان دفاع مقدس، عملیات رمضان، وصیت نامه خوانی، تشییع و شهادت و ... به همراه آلبوم تصاویر و اسناد منتشر شده در مطبوعات کشور در هنگام شهادت وی می‌پردازد.
این کتاب اثر حمید داود آبادی و توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسیده است.

۲_ کتاب «از معراج برگشتگان»🌸

🌷این کتاب درباره خاطرات حمید داوودآبادی در طی سال‌های ابتدایی انقلاب تا پایان جنگ است و فصلی دارد که به آشنایی وی و شهید «مصطفی کاظم زاده» می‌پردازد. این فصل یکی از بخش‌هایی بود که خیلی مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار گرفت. به همین دلیل نویسنده تصمیم گرفت محتوای آن فصل از کتاب را با خاطراتی که از آن شهید از سال‌های بعد از جنگ دارد ضمیمه کند و همراه با عکس و اسناد که از این شهید برجای مانده است به صورت یک کتاب مستقل منتشر کند.

۳_  پایی که جا ماند🌺

🌷کتاب «پایی که جا ماند» یادداشت‌های روزانه سید ناصر حسینی پور از زندان‌های مخفی عراق است. سید ناصر حسینی پور این کتاب را به گروهبان عراقی «ولید فرحان» سرنگهبان اردوگاه ۱۶ تکریت  که در زمان اسارت، او را بسیار شکنجه و آزار داده، تقدیم کرده است.
کتاب «پایی که جا ماند» اثر سید ناصر حسینی پور  توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

۴_  دا🌸

🌷«دا» کتابی است درباره خاطرات سیده زهرا حسینی در زمان جنگ و محاصره خرمشهر و در حدود ۷۰ بار تجدید چاپ شده است. گذشته از نقد‌های فراوانی که بر این کتاب وجود دارد به بررسی مختصر آن از زبان عبدالحمید جعفری می‌پردازیم. کلمه «دا» همان دایه یا دایکه یا دالکه یا مادر به زبان کردی است که مخفف آن می‌شود «دا». کتاب دا خاطرات سیده زهرا حسینی، یکی از دختران شجاع خرمشهر است که آن را به مادرش تقدیم کرده است.
کتاب «دا» اثر سیده زهرا حسینی  توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

۵_  دختر شینا🌺

🌷«دختر شینا» روایت خاطرات قدم‌خیر محمدی کنعان، همسر سردار شهید ستار ابراهیمی از شهدای برجسته استان همدان است که در عملیات والفجر ۸ به شهادت رسید. قدم خیر محمدی کنعان (۱۳۴۱)، راوی کتاب، در ۱۴ سالگی با ستار (صمد) ابراهیمی هژیر ازدواج می‌کند و صاحب پنج فرزند می‌شوند. در بیست و چهار سالگی شوهرش را در جنگ از دست می‌دهد و از آن زمان و با وجود ۵ فرزند، ازدواج نکرد و به تنهایی فرزندانش را بزرگ کرد.
کتاب «دختر شینا» توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.
 
─┅═ঊঈ🌷ঊঈ═┅
🌹🌀🌹🌀🌹🌀

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

چگونه با کودک لجباز خود برخورد کنیم تا در آینده فرد موفقی باشد؟

#آموزش_عمومی 

▫️چگونه با کودک لجباز خود برخورد کنیم تا در آینده فرد موفقی باشد؟!

1-به تمام حرف های کودکتان توجه کنید:🌹

اجازه دهید تا کودکتان نطراتش را در میان بگذارد و هیچ گاه مانع بیان نظراتش نشوید . با فرزند خود به آرامی و در نهایت آرامش حرف بزنید و از هر دوستی به او نزدیک شوید .

2-به آنها فشار نیاورید :🌷

مجبور کردن یک کودک لجباز برای انجام کاری که او تمایلی برای انجام آن ندارد.سعی کنید با انها ارتباط برقرار کنید.

3-به کودکانتان گزینه های مختلفی برای انتخاب بدهید:🌷

برای مثال می توانید به گفتن مستقیم اینکه کودکتان باید به اتاقش برود شما میتوانید گزینه هایی را با آن در میان بگذارید.برای مثال می توانید از او بپرسید که دوست دارد کدام داستان را برایش بخوانید.

4-با کودک خود تبادل نظر داشته باشید:🌷

گاهی اوقات مذاکره ی آرام میتواند بسیار تاثیر گذارتر باشد تا اینکه روش های دیگر را اجرا کنید. برای حل مشکلاتتان یک راه حل پیدا کنید.

5-آرام باشید:🌷

سعی کنید با کودکتان در نهایت آرامش صحبت کنید زیرا آرامش شما می تواند باعث ایجاد آرامش فرزندتان شود.

#روانشناسی_کودک

─┅═ঊঈ🌷ঊঈ═┅
🌹🌀🌹🌀🌹🌀

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی