کتابخانه عمومی سعدی

فرهنگسرای سعدی

۱۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

نرم افزار جامع مدیریت کتابخانه ها(سامان)


 

 
 
نرم افزار جامع مدیریت کتابخانه ها(سامان)

 

اجرای طرح عضویت سراسری

با اجرای طرح عضویت سراسری میتوانید با عضویت در یک کتابخانه از کلیه کتابخانه های سراسر کشور که به این سامانه متصل می باشند خدمات دریافت کنید . 

بدین منظور با مراجعه به کتابخانه و درخواست عضویت و یا تغییر عضویت کتابخانه ای به عضویت سراسری میتوانید با مراجعه به تمام کتابخانه ها از خدمات آنها استفاده نمائید .

 

درخواست عضویت در کتابخانه

کاربران گرامی از این پس می توانید درخواست عضویت خود را در سامانه ثبت نمائید ، جهت انجام این کار میتوانید از طریق بخش ثبت نام در بالای صفحه اقدام نمائید . 

معرفی سامانه

نرم افزار جامع مدیریت کتابخانه ها، توسط اداره کل فناوری اطلاعات و با همکاری اداره کل امور کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور، با هدف رفع مشکلات کتابخانه های نهاد در بهره گیری از نرم افزار کتابخانه ای و به منظور پیاده سازی یک سیستم جامع،تحت وب،یکپارچه و متمرکز مدیریت کتابخانه های عمومی کشور طرح ریزی و پیاده سازی شده است .    

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

معرفی کتاب مهربانترین پیامبر









مهربان‌ترین پیامبر

پدیدآور: غلامرضا حیدری ابهری

ناشر: محراب قلم/ تعداد صفحات: ۱۶۷

این کتاب هم‌چون درختی است که شاخه‌هایش در آسمان مهربانی و قصه‌هایش میوه‌های رنگارنگ، شیرین و گوارای آن هستند. «مهربان‌ترین پیامبر» مجموعه‌ای است از داستان‌های کوتاه و آموزنده که تصویری از رسول خدا صلی الله علیه وآل وسلم و شخصیت آن حضرت را برای کودکان و نوجوانان ترسیم می‌کند. قصه‌های گوناگونی مانند: لحظۀ ولادت پیامبر بزرگ اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، ازدواج ایشان با حضرت خدیجه سلام الله علیها، آغاز نبوت، دعوت‌های پنهانی و آشکار مردم به دین اسلام، هجرت، گسترش اسلام و ...  قصه‌هایی که هر کدام درسی است بزرگ از زندگی ایشان.

این کتاب از ۱۰ فصل تشکیل شده که عبارت‌اند از: «زندگی‌نامه، سبک زندگی، سخنان او، حکایت‌های کوتاه، حکایت‌های طولانی، قصه‌گویی‌های او، پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در قرآن، پاسخ به سوالات، مکان‌های تاریخی مکه و مکان‌های تاریخی مدینه.«

بخشی از کتاب که سبک زندگی نام دارد تلاش می‌کند تا با معرفی مهم‌ترین رفتارهای آن حضرت، الگویی کامل و شفاف از زندگی ایشان به مخاطب بدهد. در همین بخش می‌توان به موضوعاتی نظیر «مثل گل بود: خیلی خوشرو بود. موقع سخن گفتن، همیشه لبخند ملایمی بر لب داشت.»، «آموزگار ایثار بود: اهل ایثار و از خود گذشتگی بود و گاه تنها غذایی را که در خانه داشت به فقیران و نیازمندان می‌بخشید و خودش گرسنگی می‌کشید.»، «مثل دریا آرام بود: هرگز اسیر خشم و عصبانیت نمی‌شد.»، «اهل مشورت بود: همیشه  با یاران خود مشورت می‌کرد و نظر آن‌ها را در کارهای گوناگون جویا می‌شد.»، «دوست روزهای سخت بود: هیچ‌گاه دوستانش را از یاد نمی‌برد و همیشه به فکر آن‌ها بود.» و ... اشاره نمود.

این کتاب تلاش می‌کند تا با زبانی ساده و تصاویر رنگی، خوانندگان کودک و نوجوان را با مهربان‌ترین پیامبر، بیشتر آشنا کند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

حلول ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خدا بر مسلمانان مبارک باد


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

فراخوان جمع آوری کتاب، لوازم التحریر و اسباب بازی برای کودکان مناطق سیل زده

اعضای محترم، به منظور کمک به هموطنان سیل زده، می توانید، کتاب، لوازم التحریر، اسباب بازی و سایر اقلام فرهنگی مورد نظر خود را به کتابخانه تحویل دهید.

یادآور می‌شود علاقه مندان می‌توانند به منظور اهدای کمک نقدی به سیل‌زدگان، هدایای خود را از طریق مبادی رسمی و مورد تایید به شرح ذیل اقدام کنند:

 ورود به بخش «پرداخت وجوهات شرعی» پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظّم رهبری(مدظله العالی) به آدرس  www.leader.ir

 شماره حساب ۹۹۹۹۹ به نام جمعیت هلال احمر در تمامی بانک‌ها یا شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۴۴۴۴۹۹۹۶ نزد بانک ملت یا شماره گیری #۱۱۲*۷۸۰*

 شماره حساب ۳۳۳۳ به نام کمیته امداد امام خمینی(ره) نزد بانک ملی یا شماره کارت۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۰۰۰


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

معرفی کتاب شعر پارسی

شعر پارسی

پدیدآور: محمدکاظم کاظمی

ناشر: سپیده باوران

تعداد صفحات: ۵۷۷

با نیم‌نگاهی به فرهنگ اجتماعی مردم ایران، در می‌یابیم که شعردوستی و شاعرانگی چه پیوند و ارتباط عمیقی با این مردم دارد. ایرانیان از دیرباز، با شاعران بزرگشان ارتباطی نزدیک داشتند. جاذبۀ زبان شعر و جادوی آن،   همواره تا جایی بر ذهن و جان مردم رسوخ کرده، که بر کل جهان بینی آنان سایه می‌افکند.

کتاب "شعر پارسی" سرگذشت شعر فارسی را از زایش و خاستگاه آن و سیر تکامل و تحول آن تا به امروز در مقابل چشم خواننده قرار می‌دهد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

معرفی کتاب روزهای بی آینه

روزهای بی‌آینه

پدیدآور: گلستان جعفریان

ناشر: سوره مهر

تعداد صفحات: ۱۵۸

راستی تصویر روزهای انتظار و بی‌تابی‌های عاشقانه که رنگی از امید و اشتیاق وصل را هم به همراه داشته باشد، در کدام آینه می‌تواند انعکاس بیابد؟

"روزهای بی‌آینه"، تصویر روزهایی است که زنی آیینه‌اش را در برابر ندارد، او تصویر تمام این لحظات را، تنها در آیینۀ دل و گنجینۀ خاطرات‌اش ثبت کرده.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

معرفی کتاب دو امام مجاهد

دو امام مجاهد

(شش گفتار از حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای در تحلیل مبارزات سیاسی حسنین)

پدیدآور: مؤسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی

ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی

تعداد صفحات: ۳۱۴

در میان سیره معصومین علیهم السلام که همگی نور واحد هستند، بعضاً در نگاه نخست، اختلافاتی در عملکرد مشاهده می‌شود. شاید بتوان گفت بیشترین اختلاف عملکرد در میان حضرات معصومین، مربوط به شیوه مواجهه حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در مقایسه با شیوه مواجهه حضرت سید الشهدا علیه السلام است که هر دو به حسب ظاهر با دستگاه فاسد اموی درگیر بودند. یکی صلح می‌کند، صلحی که با اعتراض حتی برخی از نزدیک‌ترین اصحابشان مواجه می‌شود و دیگری قیام می‌نماید، قیامی که با نهی حتی برخی از نزدیکترین خویشان و دوستدارانشان مواجه می‌شود. اما سرّ مطلب در چیست؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

امام زمان علیه السلام (از مجموعه ۱۴ معصوم)

امام زمان علیه السلام (از مجموعه ۱۴ معصوم)

پدیدآور: زهرا عبدی

ناشر: جمکران

تعداد صفحه: ۲۳

یکی از دغدغه‌های والدینی که دوست‌دارند فرزندانی با ایمان داشته‌ باشند، آشنا کردن کودکان با معصومین علیهم السلام است.

در این کتاب سعی شده است به مباحثی نظیر چگونگی ولادت امام زمان علیه السلام؛ معرفی مادر ایشان و ویژگی‌های شخصیتی آن بانو؛ دوران کودکی امام زمان علیه السلام در نزد پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری؛ چگونگی رسیدن به مقام امامت در زمان کودکی؛ علائم ظهور حضرت؛ چگونگی قیام امام زمان علیه السلام و اهداف قیام ایشان و شاید بتوان گفت از همه مهم تر وظایف دوستداران و منتظران ایشان در زمان غیبت به زبانی ساده به همراه تصاویری متناسب با رده سنی ۷ تا ۱۰ سال ارائه شود.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

کتابهای طرح کتابخوان اردیبهشت ماه 98

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

جشنواره کتابخوانی رضوی از برکات وجود امام رضا(ع) است

ماینده ولی فقیه در مازندران و عضو مجلس خبرگان رهبری:

جشنواره کتابخوانی رضوی از برکات وجود امام رضا(ع) است

آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران و عضو مجلس خبرگان رهبری

آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران و عضو مجلس خبرگان رهبری، در پیامی جشنواره کتابخوانی رضوی را از برکات وجود امام رضا(ع) دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران و عضو مجلس خبرگان رهبری، در پیامی جشنواره کتابخوانی رضوی را از برکات وجود امام رضا(ع) در مسائل فرهنگی جامعه دانست. متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی علی بن موسی الرضا المرتضی

حضور امام رضا(ع) در ایران موهبتی الهی برای شیعیان و منشأ خیر و برکت فراوان برای آنهایی است که راهی به سوی سعادت می جویند.

نام ثامن الحجج(ع) با علم و عالم گره خورده است؛ چراکه ایشان را عالم آل محمد می نامند و طبیعی است که پیروان و محبان آن حضرت باید هر چه بیشتر خود را به رفتار و صفات و خلقیات امام خویش نزدیک سازند.

علم جویی و بصیرت افزایی در واقع وظیفه یک شیعه است تا هم نمادی از ائمه خود در دوران مختلف باشد و هم الگویی برای دیگران جهت ترویج معارف الهی و تبیین اندیشه های متعالی تشیع و پیشرفت در علوم مختلف و سرافرازی در هستی.

مسلّم است که علم و دانش بدون کتاب و کتابخوانی حاصل نمی شود، میزان کتابخوانی در جامعه اسلامی، فخر آن جامعه است و شایسته نیست که شاهد دوری از کتاب در میان اقشار مختلف جامعه باشیم و به این خسران بزرگ عادت کنیم؛ لذا برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی از دیگر برکات وجود ذی جود امام رئوف، اینبار در یک مسئله مهم فرهنگی است و امیدواریم در این جشنواره هم انوار متعالی خود را بر ما بتاباند و جوش و خروش عاشقانه ای را برای تورق کتاب‌های ارزشمند این حوزه در میان نسل های مختلف رقم بزند.

توفیق نهاد کتابخانه های عمومی و کارکنان و کتابداران خدوم را در برگزاری این جشنواره ارزشمند از خداوند متعال مسئلت دارم.

گفتنی است، نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در ۴ موضوع امام رضا(ع)، امام جواد(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) با ۱۲ کتاب در رده های سنی کودک (۴ تا ۱۲ سال)، نوجوان (۱۳ تا ۱۷ سال) و جوان و بزرگسال (۱۸ سال به بالا) از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور تا ۲۸ خرداد ۹۸ برگزار می شود.

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نسخه الکترونیکی کتاب ها به آدرس razavi.iranpl.ir و یا جهت دریافت امانی کتاب های مسابقه به کتابخانه های عمومی مراجعه کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی