#معرفی_متنی_کتاب_طرح_کتابخوان_ویژه_فروردین_ماه_۱۴۰۳


🌸«آغازی بر یک پایان»
🗯پدیدآور:‌ سید مرتضی‌ آوینی
🗯ناشر: واحه
🗯تعداد صفحات: ۱۷۰

 

🌸چنانچه در مقدمه‌ی کتاب ذکر شده است: «آغازی بر یک پایان» مجموعه‌ای از مقالات نگارنده است که بیش‌تر وجهه‌ی نظرات اعتقادی و سیاسی او را نشان می‌دهد و در چهار بخش تنظیم شده است.


🌸بخش اول حاوی نوشته‌هایی در سوگ حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) و تبیین جایگاه ایشان در «تاریخ حیات باطنی انسان» است.


🌸بخش دوم مقالاتی درباره‌ی مبانی حکومت دینی و نظام ولایت فقیه، خصوصاً در تقابل سیاسی غالب در عالم متجدد و غربی را در بر می‌گیرد.


🌸بخش سوم کتاب به فاجعه نسل‌کشی مسلمانان در بوسنی اختصاص دارد و تشکیل «امت متحد اسلامی» به مثابه راهی برای مواجهه با «سیطره‌ی نظم نوین و آمریکایی بر جهان» پیشنهاد شده است.
بالاخره در بخش چهارم و پایانی کتاب نگارنده انقلاب اسلامی ایران را دلالتی تأویلی بر سپری شدن عصر تمدن غرب می‌داند و بشارت می‌دهد که تا آن وضع موعود که انسان در انتظار اوست، فاصله‌ای چندان باقی نمانده است.


🌸آنچه این کتاب را همچنان جذاب می کند این است که عمده مباحثش همچنان زنده و بلکه زنده‌تر و مورد نیازتر از دیروز است! بحث تبیین جایگاه امام خمینی و تأثیر نهضت ایشان در بستر تاریخ بشری؛ بحث مبانی محکم دفاع از ولایت فقیه در برابر هجمه‌ی کسانی که غرب کعبه‌ی آمالشان است و بحث مواجهه‌ی تمدن نوین اسلامی با تمدّن مدرن و نظم نوین جهانی اگر از قبل زنده‌تر نباشد، قطعاً اهمیتش کمتر از دیروز نیست و همین کتاب را همچنان خواندنی و جذاب می‌کند.