کتابخانه عمومی سعدی

فرهنگسرای سعدی

۱۶ مطلب در مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است

🗯محکومیت حملات رژیم غاصب اسرائیل به مردم مظلوم غزه

 

🔊 با صدور بیانیه ای از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران صورت گرفت:
🟩 محکومیت حملات رژیم غاصب اسرائیل به مردم مظلوم غزه

📚 اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران با صدور بیانیه‌ای، حملات رژیم غاصب اسرائیل به مردم مظلوم غزه را محکوم و با مردم فلسطین اظهار همدردی کرد.
🌐 https://tehran.iranpl.ir/portal/home/?news/1119065/1140794/1520365/
🔊 @tehranpl

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

⭐⭐🗯 برگزاری کلاس قصه گویی

#قصه_گویی 


🌹نشست قصه  کتاب  «موریس و کتاب‌های پرنده» برای کودکان در کتابخانه سعدی شهرستان شهریار


🌷 نشست قصه گویی «موریس و کتاب‌های پرنده» نوشته‌ی  ویلیام جویس برای کودکان در کتابخانه سعدی شهرستان شهریار برگزار شد.


🌷 در ادامه سلسله نشست های  قصه گویی  کتاب  «موریس و کتاب‌های پرنده» با حضور تعدادی از اعضای کتابخانه در بخش کودک کتابخانه سعدی برگزار شد.

🌷در این نشست که با استقبال کودکان برگزار شد، خانم زهره مقدمی ،کتاب را برای کودکان قصه گویی و بلندخوانی کرد. 

 

🌺معرفی کتاب 


🌸کتاب «موریس و کتاب‌های پرنده» کتاب تصویری به نقش التیام‌بخش کتاب در زندگی افراد بخصوص پس از یک فاجعه طبیعی می‌پردازد. انیمیشن ساخته شده بر اساس آن برنده بهترین انیمیشن ۲۰۱۲ بوده است.
کتاب «موریس و کتاب‌های پرنده» یک کتاب تصویری در قطع بزرگ است که با تصاویر زیبا کودک را به دنیایی خیالی می‌برد. جایی که توفان، آرامش و نظم زندگی آقای لسمور را به هم می‌زند و او که شاهد خراب شدن شهر و خانه‌اش است، ناگهان خانمی را می‌بیند که با چند کتاب در حال پرواز است. ولی زندگی‌نامه او قدرت پرواز ندارد و این تازه آغاز ماجراست.
کتاب پر از صحنه‌های احساساتی و جالب است. ایده‌هایی که در انیمیشن گسترش یافته‌اند و عشق به کتاب را به زیبایی نشان می‌دهد.
این اثر برگرفته از زندگی واقعی ترویجگری است که پس از توفان کاترینا به پناهگاه‌ها رفت و برای بچه‌ها کتاب خواند و فهمید که این کار روحیه و شادی را به بچه‌ها بر می‌گرداند. یافته‌ای که به تدریج در سراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفت و این روزها هم، تسهیل‌گرهای زیادی با همین هدف به مناطق آسیب‌دیده رفته‌اند.
کتاب‌ها ترمیم‌کننده و درمان‌گر ما در تمام زندگی هستند. آشنا کردن کودکان با لذت مطالعه، بهترین و ماندگارترین هدیه به آن‌هاست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

⭐🗯⭐ معرفی کتاب

🔊 در راستای معرفی کتاب‌هایی با موضوع رژیم صهیونیستی؛
💠 بازنشر مجموعه «بی کتاب ها» در صفحات مجازی همزمان با قتل عام گسترده مردم غزه

 📚بازنشر مجموعه «بی کتاب ها» در راستای معرفی کتاب‌هایی با موضوع رژیم صهیونیستی همزمان با قتل عام گسترده مردم غزه در صفحات مجازی آغاز شد.
🌐 https://tehran.iranpl.ir/portal/home/?news/1119065/1140794/1518427/
🔊 @tehranpl

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

⭐⭐⭐قصه_گویی

#قصه_گویی 


🌹نشست قصه  کتاب  «اسب چوبی» برای کودکان در کتابخانه سعدی شهرستان شهریار


🌷 نشست قصه گویی «اسب چوبی» نوشته‌ی مجید راستی برای کودکان در کتابخانه سعدی شهرستان شهریار برگزار شد.


🌷 در ادامه سلسله نشست های  قصه گویی  کتاب   «اسب چوبی» با حضور تعدادی از اعضای کتابخانه در بخش کودک کتابخانه سعدی برگزار شد.

🌷در این نشست که با استقبال کودکان برگزار شد، خانم زهره مقدمی ،کتاب را برای کودکان قصه گویی و بلندخوانی کرد. 

 

🌺معرفی کتاب اسب چوبی


🌸کتاب اسب چوبی نوشتهٔ مجید راستی است. نشر به نشر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر قصه‌ای از زندگی امام رضا (ع) را در بر گرفته است. در این داستان با پسرکی به نام «دامون» همراه می‌شویم.


🌸درباره کتاب اسب چوبی
کتاب اسب چوبی که تصویرسازی‌های آن را «ساقی ذاکرنژاد» بر عهده داشته، برای کودکان تهیه و تنظیم شده است. این کتاب قصه‌ای را به زبان نثر در بر گرفته که برهه‌ای از زندگی امام رضا (ع) را برای کودکان به تصویر می‌کشد. در این قصه امام رضا (ع) در میان مردم و درارتباط‌با آن‌ها دیده می‌شود.

🌸مجید راستی برای نگارش این قصهٔ کودکانه از کتاب «الکافی» (جلد ۱) نوشتهٔ محمد بن یعقوب کلینی و با تصحیح علی‌اکبر غفاری و محمد آخوندی استفاده کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

⭐معرفی کتاب منم یه مادرم: روایت هایی از سبک تربیتی والدین شهدا

#معرفی_متنی_کتاب 


نام اثر :  منم یه مادرم: روایت هایی از سبک تربیتی والدین شهدا

 

نویسنده : جمعی از نویسندگان 

ناشر :  راه یار

رده سنی/مخاطب :والدین

قالب کتاب : خاطرات 

تعداد صفحه :  ۲۶۴ صفحه

نوع جلد :  شومیز

دسته بندی : فرهنگ پایداری دفاع مقدس

 

 

🌸در میان آثاری که برای شهدا نوشته شده است، جای خالی روایت رشد شهید از زبان نزدیک‌ترین و همراه‌ترین مربیان شهدا یعنی والدینشان احساس می‌شود. کتاب" منم یه مادرم" پرکننده این خلأ می‌باشد که روایتگر تجربیات شیوه تربیت پدر و مادری که نه فقط لحظه شهادت، بلکه لحظه‌لحظه‌های شدن شهید را ساخته یا نظاره کرده‌اند، بسیار مغتنم است. 


🌸مجموعه کتاب‌های سبک تربیتی والدین شهدا با بررسی بینش‌ها و روش‌های تربیتی مادران و پدران شهدا به دنبال ایجاد یک رویکرد جدید در این عرصه است. جلد اول این مجموعه با نام "منم یه مادرم" به دنبال روایت‌هایی از عمل تربیتی مؤثر مادران در شکل‌گیری شخصیت شهید است. 


🌸مطالعه این کتاب به افرادی پیشنهاد می‌شود که می‌خواهند رشد هم‌زمان یک مادر و فرزند را ببینند و از الگوهای کاربردی تربیتی بهره‌مند بشوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

🗯🗯⭐ قصه گویی

#قصه_گویی 


🌹نشست قصه  کتاب  « خشم قلمبه » برای کودکان در کتابخانه سعدی شهرستان شهریار


🌷 نشست قصه گویی « خشم قلمبه» نوشته‌ی میری دلانسه برای کودکان در کتابخانه سعدی شهرستان شهریار برگزار شد.


🌷 در ادامه سلسله نشست های  قصه گویی  کتاب   « خشم قلمبه» با حضور تعدادی از اعضای کتابخانه در بخش کودک کتابخانه سعدی برگزار شد.

🌷در این نشست که با استقبال کودکان برگزار شد، خانم زهره مقدمی ،کتاب را برای کودکان قصه گویی و بلندخوانی کرد. 

 

🌺خشم قلمبه

عنوان لاتین

Grosse Colere

 

🌸پسر کوچولو احساس کرد که از اعماق وجودش یک چیز وحشتناک بالا می آید؛ بالا، بالا، بالا، می آید تا اینکه ..

.
🌸کتاب تصویری خشم قلمبه با متنی کوتاه و تصاویری تاثیر گذار حس عصبانیت را به گونه ای خلاقانه و متفاوت نشان می دهد.


🌸این کتاب را برای کودکان بلند خوانی کنید و در باره خشم و اثرات منفی آن با هم گفت و گو کنید. کودکان در ابتدا کنترلی بر روی عواطفشان ندارند، با این وجود دیدن خشم و کنش ها و اثرات منفی اش به عنوان عنصری بیرونی می تواند به کودک در کنترل خشم درون کمک کند. از موجودی به نام خشم قلمبه و شیوه کوچک شدن و از میان رفتنش استفاده کنید تا کودک بتواند با همذات پنداری بر خشم قلمبه خود غلبه کند. با گفت و گو در باره احساسات کودکان به آن ها کمک کنید تا آرام، آرام هنگام خشم از پرخاشگری پرهیز کنند و راه سازش و توافق را جست ‌و‌جو ‌کنند. کودکان را به خاطر فرونشاندن خشم تشویق کنید، برای آرام شدن و طرح مشکل یاری‌ شان دهید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

🌷⭐🗯قصه گویی

 

#قصه_گویی 


🌹نشست قصه  کتاب  « کسی پنگوئن گم نکرده؟ » برای کودکان در کتابخانه سعدی شهرستان شهریار


🌷 نشست قصه گویی «کسی پنگوئن گم نکرده؟ » نوشته‌ی الیور جفرز برای کودکان در کتابخانه سعدی شهرستان شهریار برگزار شد.


🌷 در ادامه سلسله نشست های  قصه گویی  کتاب   « کسی پنگوئن گم نکرده؟» با حضور تعدادی از اعضای کتابخانه در بخش کودک کتابخانه سعدی برگزار شد.

🌷در این نشست که با استقبال کودکان برگزار شد، خانم زهره مقدمی ،کتاب را برای کودکان قصه گویی و بلندخوانی کرد. 


🌺کسی پنگوئن گم نکرده؟ (دنیای شیرین پسرک)


🌸داستان کتاب درباره‌ی پسرکی است پشت در خانه‌اش پنگوئنی پیدا می‌کند. پسرک همه‌ی تلاشش را می‌کند تا پنگوئن را به قطب جنوب برگرداند و او را شاد کند. اما وقتی بعد از طی سختی‌های زیاد به قطب می‌رسند، متوجه می‌شود که علت غمگینی پنگوئن تنهایی و نداشتن دوست بوده است. در نهایت پسرک هم که جای خالی پنگوئن را احساس کرده، دوباره به سراغ پنگوئن می‌رود تا با هم به خانه برگردند.

 

🌸این داستان بر اساس یک واقعیت شکل گرفته است. الیور جفرز یک‌بار در زمان کودکی‌اش گم می‌شود و بعد شخصی با خواندن برچسب پشت پیراهن او متوجه آدرسش می‌شود. البته ماجرای واقعی ربطی به قطب جنوب و پنگوئن ندارد و این بخش از داستان ساخته‌ی ذهن خود اوست.

 

🌸این کتاب دومین جلد از مجموعه‌ی کتاب‌های دنیای شیرین پسرک است. متن کتاب به دو زبان انگلیسی و فارسی است. موضوع کتاب دوستی و نقش آن در گریز از تنهایی است که در بستری از تخیلات کودکانه روایت می‌شود.
الیور جفرز نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودکان تاکنون جایزه‌های بسیاری را از آن خود کرده است. آثار او تاکنون دو بار به فهرست نهایی جایزه کیت گرین وی راه پیدا کرده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

⭐🌷🗯 معرفی کتاب

#معرفی_متنی_کتاب 

 

🌺«محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله؛ پیامبری برای همیشه»
پدیدآور: حسن رحیم‌پور ازغدی
ناشر: دفتر نشر فرهنگ اسلامی
تعداد صفحات: ۱۲۴

 

🌸«محمد پیامبری برای همیشه» نام کتابی است برآمده از سخنرانی‌های آقای حسن رحیم پور ازغدی در ارتباط با شخصیت پیامبر اکرم  صلی الله علیه و آله که در مناسبت‌های گوناگونی ایراد شده است.
مطالب ارائه شده ابعاد تازه‌ای از شخصیت نبی مکرم اسلام را با نگاه به نیازهای مخاطب امروزی از شناخت ایشان به نمایش می‌گذارد.


 🌸در سخنرانی اول که به مناسبت میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است، استاد رحیم‌پور پس از ذکر مقدماتی از ویژگی‌های شخصیتی آن حضرت، با بیان چند نکته از شیوه حکومت اسلامی، پاسخی اجمالی به این پرسش که «برای رشد و بالندگی و رسیدن به اهداف الهی در حکومت اسلامی چه باید کرد؟» می‌دهد. 


🌸در سخنرانی دوم یکی از بزرگترین خدمات پیامبر به بشریت یعنی آموختن نحوه ارتباط با خداوند بیان می‌شود و در ادامه به برخی رفتارهای اجتماعی حضرت اشاره می‌شود.


🌸سخنرانی سوم پاسخی است منطقی و روشن به برخی شبهات مطرح شده که به دنبال تضعیف و تحریف اعتقاد به نبوت با شعارهای علمی، جامعه‌شناسانه و دین شناسانه به خورد مسلمانان داده می‌شود. در سخنرانی چهارم نیز که بحثی ساختاری دارد، با الگو برداری از جامعه اسلامیِ عهد رسول گرامی اسلام، نکاتی راجع به نظریه حکومت دینی مطرح می‌شود و به انتقادات وارد بر آن پاسخ می‌دهد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

🌷⭐🗯معرفی کتاب

#معرفی_متنی_کتاب 


🌺«حاج جلال»
پدیدآور: لیلا نظری گیلانده
ناشر: سوره مهر
تعداد صفحات: ۳۱۲

 

🌸«حاج جلال» روایتگر خاطرات پدری است که دو پسر و دو دامادش را در جنگ تحمیلی از دست داده است. کتابی که محور اصلی آن داستان پسری است روستایی به نام جلال که از کودکی دغدغه‌های خاصی را در ذهنش می‌پروراند. او درس و تحصیل را رها کرده و تمام وقت عمرش را صرف زمین کشاورزی می‌کند. پس از ازدواج صاحب چندین پسر و دختر می‌شود. روزها پشت روزها می‌گذرد و زندگی ادامه دارد تا اینکه سایه‌ی سیاه جنگ بر آسمانِ آبی کشور سنگینی می‌کند. پسرها که دیگر بزرگ شده بودند و پدر به دستگیری آن‌ها امید بسته بود، راهی میدان جنگ شده و یکی پس از دیگری شهید و مجروح می‌شوند.

 

🌸زبان ساده و روان نویسنده در همنشینی لهجه شیرین حاج جلال که در گوشه و کنارِ کتاب خود نمایی می‌کند، جذابیت و صمیمیت این اثر را دو چندان کرده است. روایت زندگی چهار شهید در یک خانواده و خالی شدن جای آنها در زندگی حاج جلال و خانواده‌اش کتاب را از سایر کتاب‌های خاطره‌نگاری مرسوم متمایز می‌کند. همچنین فضای آکنده از عشق و سادگی روستا و فداکاری حاج جلال و همسرش نقطه عطفی در داستان این کتاب است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

🗯🌷🗯معرفی کتاب

#معرفی_متنی_کتاب 


🌺«خانوم‌ماه (روایتی از زن بدون هیچ پسوندی ...)»
پدیدآور: ساجده تقی‌زاده
ناشر: به‌نشر
تعداد صفحات: ۳۵۲

 

🌸کتاب‌های خاطرات و تاریخ شفاهی در میان سرگذشت‌نامه‌ها طرفداران فراوانی دارد. حالا اگر این خاطرات در بستر جذاب و قابل‌توجهی همچون جنگ اتفاق افتاده باشد جذابیتی دوچندان می‌یابد. شاید کم نباشد تعداد کتاب‌هایی که در این قالب و از زبان همسر، مادر یا خواهر شهیدی روایت می‌شود و یک‌جور زنانگی آشکار تنیده در کلمات را به نمایش می‌گذارد، اما جنس اتفاقات و سبک روایت‌ها به خوبی می‌تواند این آثار را از هم متمایز کند. 

 

🌸کتاب «خانوم‌ماه» را ساجده تقی زاده، از داستان زندگیِ خانم‌ناز علی‌نژاد، همسر شهید شیرعلی سلطانی در ۳ فصل جداگانه روایت می‌کند.

 

🌸کتاب به صورت داستان‌های کوتاهِ به‌هم پیوسته روایت می‌شود؛ به زبانی ساده و با حال‌وهوایی زنانه. نکته قابل‌توجه این است که که این کتاب تنها روایت زندگی یک همسر شهید نیست، بلکه روایتگرِ زیستِ فردی و اجتماعیِ یک زنِ ایرانیِ تأثیرگذار و تصویر روشنی از یک مادر واقعی است. زنی که نقش مهمی در تصمیمات همسر شهید خود در مقاطع حساس زندگی ایفا کرده است. شرایط سخت و پیچیده‌ای همچون مبارزه با رژیم پهلوی، مقابله با گروه‌های منحرف در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی، تغییر مسیر خانواده و به تبع آن جامعه. «خانوم ماه» را فارغ از تمام فراز و نشیب‌ها و خرده‌روایت‌هایی که دارد می‌توان داستان عشق و فداکاری نامید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی