کتابخانه عمومی سعدی

فرهنگسرای سعدی

۸ مطلب در تیر ۱۴۰۲ ثبت شده است

🌐🌐قصه گویی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

🌐 قصه گویی

 

#قصه_گویی 


🌹نشست قصه کتاب  رنک زیبای خیال برای کودکان در کتابخانه سعدی شهرستان شهریار


🌷 نشست قصه گویی کتاب کتاب  رنگ زیبای خیال اثر ائرن بکر برای کودکان در کتابخانه سعدی شهرستان شهریار برگزار شد.


🌷 در ادامه سلسله نشست های  قصه گویی کتاب« رنگ زیبای خیال  » با حضور تعدادی از اعضای کتابخانه در بخش کودک کتابخانه سعدی برگزار شد.

  
🌷در این نشست که با استقبال کودکان برگزار شد، خانم زهره مقدمی ،کتاب را برای کودکان قصه گویی و بلندخوانی کرد .


🌺 معرفی کتاب رنگ زیبای خیال


کتاب  رنگ زیبای خیال اثر ائرن بکر است. کتاب رنگ زیبای خیال را انتشارات پرتقال منتشر کرده است، 

🌺درباره مجموعه رنگ زیبای خیال
رنگ زیبای خیال شامل داستانی یا بهتر بگوییم داستان‌هایی است که با کمک تصاویر روایت می‌شود. بدون هیچ نوشته‌ای. این مجموعه یک قهرمان دارد. دختری که با مداد قرمزش هر چه بخواهد نقاشی می‌کند و به آن نقاشی لباس واقعیت می‌پوشاند. یک قایق، یک بالن و یک قالیچه پرنده به او کمک می‌کنند تا به رویاهایش برسد و دوستان خودش را پیدا کند.

🌺این اثر بی‌کلام ولی پرماجرا است با نقاشی‌های خیال‌انگیز و باشکوه و وجدآوری که دخترک آنها را خلق می‌کند. رنگ زیبای خیال می‌تواند قوه تخیل و حس ماجراجویی و خلاقیت کودک را تقویت کند و او را وادارد تا داستانی برای تصاویر بسازد.

🌺خواندن مجموعه رنگ زیبای خیال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم
کودپکان ۷ تا ۱۲ ساله مخاطبان این مجموعه‌اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

🌷🗯معرفی کتاب فتح خون


#معرفی_کتاب


🌺 فتح خون اثر مرتضی آوینی


🌸"فتح خون" یا "روایت محرم" اثری است به قلم شهید سید "مرتضی آوینی"، که با نگارش قوی و نگرش عمیق خود، یکی از بزرگ ترین وقایع را در تاریخ جهان اسلام و بشریت شرح می دهد.

🌸 سید "مرتضی آوینی" در "فتح خون" یا "روایت محرم" در دو قسمت در هم تنیده به تجزیه و تحلیل اتفاقات ماجرای عاشورا می پردازد که بخش نخست آن رویدادهای مهم این واقعه را از رجب ماه سال 60 تا محرم سال 61 به اختصار وصف کرده و بخش دوم این رویدادها را مورد کاوش روحانی و معنوی قرار می دهد.

🌸در قسمت اول کتاب "فتح خون"، با بیان ماجراهای عاشورا، یک دید سطحی از چند و چون عملکرد شخصیت ها در کربلا به دست می آید و تغییراتی را که هر کدام در آن شرایط پشت سر گذاشتند، به تصویر می کشد. اما در بخش دوم که نویسنده ماجراها را از دید خود تحلیل می کند، طرز فکر و بینش او در پس ظواهر خودنمایی می کند. سید "مرتضی آوینی"، با نگاهی عرفانی به واقعه ی عاشورا تلاش می کند تا چشم خواننده را به باطن وقایع و حقیقت ایدئولوژی عاشورا باز کند و جلوه ای جدید از این اتفاق را در ذهن خواننده ایجاد کند.

🌸سید "مرتضی آوینی" در "فتح خون" یا "روایت محرم" با بهره گیری از آیه و حدیث، تحلیل مستدل و در عین حال روح نوازی را ارائه می کند که فطرت الهی و ذات معنوی انسان را به تصویر می کشد. از این دریچه، عاشورا فقط یک رویداد دور تاریخی نیست، بلکه مضمونی است در زندگی هر انسان حقیقت طلب و حق پرست که درون مایه ی آن را مرتب در زندگی خود مشاهده می کند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

#نمایشگاه_کتاب 🎓نمایشگاه کتاب به مناسبت ایام محرم

#نمایشگاه_کتاب

🎓نمایشگاه کتاب به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و در راستای آشنایی نسل جوان با اهداف قیام امام حسین علیه السلام و نهضت عاشورای حسینی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

⭐🌷🗯قصه_گویی

#قصه_گویی 


🌹نشست قصه کتاب حال زمین خوب نیست  برای کودکان در کتابخانه سعدی شهرستان شهریار


🌷 نشست قصه گویی کتاب حال زمین خوب نیست  اثر ژیلا پور کیانی برای کودکان در کتابخانه سعدی شهرستان شهریار برگزار شد.


🌷 در ادامه سلسله نشست های  قصه گویی کتاب«حال زمین خوب نیست » با حضور تعدادی از اعضای کتابخانه در بخش کودک کتابخانه سعدی برگزار شد.

  
🌷در این نشست که با استقبال کودکان برگزار شد، خانم زهره مقدمی ،کتاب را برای کودکان قصه گویی و بلندخوانی کرد .


🌺 توضیح کتاب:

کتاب مصوّر حاضر، حاوی داستانی تخیلی است که برای کودکان گروه سنی (ب) و (ج) به نگارش در آمده است. در داستان آمده است: زمین گرم شده و جنگل‌ها آتش گرفته‌اند؛ نگهبان زمین تصمیم می‌گیرد کاری بکند؛ همة حیوانات جنگل با هم، شروع به تمیز کردن جنگل از آشغال‌ها می‌کنند. برف قشنگی بارید و حال زمین دوباره خوب شد. این داستان را شاپرک روایت می‌کند، شاپرک در این داستان می‌آموزد که نباید جنگل و طبیعت را آلوده کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

🗯⭐🗯عید غدیر

💠امام صادق علیه السلام:
🔸یک درهم به برادران با ایمان و معرفت دادن در روز عید غدیر برابر هزار درهم است، بنابراین در این روز به برادرانت انفاق کن و هر مرد و زن مؤمن را شاد گردان.

🌸🌸 فرا رسیدن بزرگترین عید اسلامی، عید سعید غدیر خم را تبریک می‌گوییم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

🗯🗯🗯قصه گویی

#قصه_گویی 


🌹نشست قصه کتاب کسی که می آید برای کودکان در کتابخانه سعدی شهرستان شهریار


🌷 نشست قصه گویی کتاب کسی که  می آید اثر مژگان شیخی برای کودکان در کتابخانه سعدی شهرستان شهریار برگزار شد.


🌷 در ادامه سلسله نشست های  قصه گویی کتاب«کسی که  می آید» با حضور تعدادی از اعضای کتابخانه در بخش کودک کتابخانه سعدی برگزار شد.

  
🌷در این نشست که با استقبال کودکان برگزار شد، خانم زهره مقدمی ،کتاب را برای کودکان قصه گویی و بلندخوانی کرد .


🌺 توضیح کتاب:

کتاب مصوّر حاضر، از سری کتاب‌های «قصّه‌هایی از امام علی(ع) و یارانش» است که با زبانی ساده و نثری روان برای گروه‌هی سنّی (ب) و (ج) به نگارش در آمده است. هدف از نگارش این کتاب، آشنایی با ویژگی‌های اخلاقی «سلمان فارسی»؛ یکی از یاران «پیامبر(ص)» و «حضرت علی(ع)» است. در این کتاب خطبه‌هایی از نهج‌البلاغه دربارة سلمان فارسی و جایگاه والایش نزد «حضرت محمّد(ص)»، در قالب داستان آمده است. در این داستان می‌خوانیم که مردم شهر «مدائن» منتظر حاکمی به نام «سلمان» هستند و از ویژگی‌های اخلاقی، مذهبی و دانایی و شجاعت او صحبت می‌کنند. «سلمان فارسی» با ظاهری ساده وارد شهر می‌شود و در خانة کوچکی ساکن می‌شود و تعجب مردم را برمی‌انگیزد. زیرا «حضرت علی(ع)» به «سلمان فارسی» دربارة دنیا و ظواهر زودگذر آن سفارش‌هایی کرده‌اند که باعث سادگی رفتار «سلمان» شده است. پیام این داستان به مخاطبان این است که نباید به خاطر لذّت‌های زودگذر دنیوی، آخرت خود را نابود ساخت و حق و حقیقت را زیرپای گذاشت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

🌷⭐🌷⭐قصه_گویی

#قصه_گویی 


🌹نشست قصه کتاب لونا عاشق روز کتابخانه است برای کودکان در کتابخانه سعدی شهرستان شهریار


🌷 نشست قصه گویی کتاب لونا عاشق روز کتابخانه است اثر ژوزف کوئلهو ؛ میترا نوحی جهرمی برای کودکان در کتابخانه سعدی شهرستان شهریار برگزار شد.


🌷 در ادامه سلسله نشست های  قصه گویی کتاب«لونا عاشق روز کتابخانه است» با حضور تعدادی از اعضای کتابخانه در بخش کودک کتابخانه سعدی برگزار شد.

  
🌷در این نشست که با استقبال کودکان برگزار شد، خانم زهره مقدمی ،کتاب را برای کودکان قصه گویی و بلندخوانی کرد .

 

🌺 معرفی کتاب  لونا عاشق روز کتابخانه است اثر ژوزف کوئلهو


☂لونا روز کتابخانه را دوست دارد: آن روزی است که او با پدرش می گذراند. با کاوش در قفسه ها جادو، رمز و راز پیدا می کنند و حتی شروع به اصلاح تاریخ خود می کنند. داستانی الهام‌بخش از یکی از بزرگترین شاعران نوظهور بریتانیا برای کودکان، که در تمام پروازهای تخیلی‌اش توسط فیونا لومبرز تازه وارد به تصویر کشیده شده است.

 
─┅═ঊঈ🌷ঊঈ═┅
🌹🌀🌹🌀🌹🌀

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی