#معرفی_کتاب


🌺 فتح خون اثر مرتضی آوینی


🌸"فتح خون" یا "روایت محرم" اثری است به قلم شهید سید "مرتضی آوینی"، که با نگارش قوی و نگرش عمیق خود، یکی از بزرگ ترین وقایع را در تاریخ جهان اسلام و بشریت شرح می دهد.

🌸 سید "مرتضی آوینی" در "فتح خون" یا "روایت محرم" در دو قسمت در هم تنیده به تجزیه و تحلیل اتفاقات ماجرای عاشورا می پردازد که بخش نخست آن رویدادهای مهم این واقعه را از رجب ماه سال 60 تا محرم سال 61 به اختصار وصف کرده و بخش دوم این رویدادها را مورد کاوش روحانی و معنوی قرار می دهد.

🌸در قسمت اول کتاب "فتح خون"، با بیان ماجراهای عاشورا، یک دید سطحی از چند و چون عملکرد شخصیت ها در کربلا به دست می آید و تغییراتی را که هر کدام در آن شرایط پشت سر گذاشتند، به تصویر می کشد. اما در بخش دوم که نویسنده ماجراها را از دید خود تحلیل می کند، طرز فکر و بینش او در پس ظواهر خودنمایی می کند. سید "مرتضی آوینی"، با نگاهی عرفانی به واقعه ی عاشورا تلاش می کند تا چشم خواننده را به باطن وقایع و حقیقت ایدئولوژی عاشورا باز کند و جلوه ای جدید از این اتفاق را در ذهن خواننده ایجاد کند.

🌸سید "مرتضی آوینی" در "فتح خون" یا "روایت محرم" با بهره گیری از آیه و حدیث، تحلیل مستدل و در عین حال روح نوازی را ارائه می کند که فطرت الهی و ذات معنوی انسان را به تصویر می کشد. از این دریچه، عاشورا فقط یک رویداد دور تاریخی نیست، بلکه مضمونی است در زندگی هر انسان حقیقت طلب و حق پرست که درون مایه ی آن را مرتب در زندگی خود مشاهده می کند.