کتابخانه عمومی سعدی

فرهنگسرای سعدی

۱۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

🌷⭐🌷⭐قصه گویی

#قصه_گویی 


🌹نشست قصه کتاب نجات یک بادبادک برای کودکان در کتابخانه سعدی شهرستان شهریار


🌷 نشست قصه گویی کتاب نجات یک بادبادک» اثر الیور جفرز، مترجم نازنین موفق  برای کودکان در کتابخانه سعدی شهرستان شهریار برگزار شد.


🌷 در ادامه سلسله نشست های  قصه گویی کتاب«نجات یک بادبادک» با حضور تعدادی از اعضای کتابخانه در بخش کودک کتابخانه سعدی برگزار شد.

  
🌷در این نشست که با استقبال کودکان برگزار شد، خانم زهره مقدمی ،کتاب را برای کودکان قصه گویی و بلندخوانی کرد .

 

🌺 معرفی کتاب نجات یک بادبادک اثر الیور جفرز

 

🌺کتاب « نجات یک بادبادک » نوشته « الیور جفرز» با ترجمه « نازنین موفق » توسط انتشارات « میچکا (مبتکران)» به چاپ رسیده است.
آیا فلوید هرگز بادبادک خود را پس خواهد گرفت؟ کتابی خنده دار با پایانی شگفت انگیز.

 

🌺قصه از جایی شروع شد که بادبادک فلوید لای شاخ و برگ درختی گیر کرد. او برای پایین آوردن بادبادکش اول لنگه کفش نازنینش را به سمت بادبادک پرتاب کرد، اما آن هم لای شاخ و برگ درخت گیر کرد و مجبور شد برای پایین آوردنش، آن یکی لنگه کفشش را هم پرتاب کند ولی آن هم گیر کرد. برای پایین آوردن کفش‌هایش، گربه‌اش را پرتاب کرد که آن هم بالای درخت گیر کرد و برای پایین آوردن گربه‌اش نردبان را پرتاب کرد و...

 

🌺نجات یک بادبادک داستانی است خنده‌دار درباره‌ی حل مسئله و ابتکار از الیور جفرز، تصویرگر و نویسنده‌ی معروف.

 

☂این کتاب برنده‌ی جایزه‌ی منتخب ویراستار کتاب کودک ایتالیا و جایزه‌ی اوربیل برای بهترین تصویرسازی از طرف کتاب‌فروشان مستقل کتاب کودک ایتالیا شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

🌷⭐🌷قصه_گویی

#قصه_گویی 


🌹نشست قصه کتاب چه کار می کنی با یک مشکل؟برای کودکان در کتابخانه سعدی شهرستان شهریار


🌷 نشست قصه گویی کتاب چه کار می کنی با یک مشکل؟» اثر کوبی یاداما ، مترجم فروهر منجزی  برای کودکان در کتابخانه سعدی شهرستان شهریار برگزار شد.


🌷 در ادامه سلسله نشست های  قصه گویی کتاب«چه کار می کنی با یک مشکل؟» با حضور تعدادی از اعضای کتابخانه در بخش کودک کتابخانه سعدی برگزار شد.

  
🌷در این نشست که با استقبال کودکان برگزار شد، خانم زهره مقدمی ،کتاب را برای کودکان قصه گویی و بلندخوانی کرد .


🌺 درباره کتاب چه کار می کنی با یک مشکل؟

 

☂این کتاب روایت کننده داستان پسر کوچکی است که با یک مشکل رو به رو می شود، او ابتدا می خواهد مشکلش را نادیده بگیرد و از آن دوری کند، اما مشکل او را رها نمی کند و هرچه می گذرد بزرگ تر می شود، تا جایی که پسر تصمیم می گیرد چاره ای دیگر برای مقابله با آن بیندیشد.


این داستان درسی آموزنده برای کودکان دارد و به آن ها نشان می دهد که مشکلات همیشه بد نیستند و باید با آن ها رو به رو شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

💠 امام رضا علیه السلام فرمودند:

#حدیث_روز

💠 امام رضا علیه السلام فرمودند:

🔸مَن حاسَبَ نَفسَهُ رَبَحَ وَمَن غَفَلَ عَنهَا خَسِر؛

🔹آن کسى که نفسش را محاسبه کند، سود برده است و آن کسى که از محاسبه نفس غافل بماند، زیان دیده است.


📗 (بحار الأنوار، ج 78، ص 352، باب 26، ح 9)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

⭐🌷⭐بسته_کتب_امام_رضایی

 

#بسته_کتب_امام_رضایی 


🔸 12 عنوان 


🔸 در آستانه میلاد با سعادت امام هشتم(ع)، 12 عنوان بسته مطالعاتی


 🌺 به مناسبت ولادت امام مهربانی ها 

 

🔴 بسته کتاب پیرامون شخصیت امام رضا (علیه السلام)


🔸#اوسنه_گوهرشاد
    
🔸#بیا_مشهد
    
🔸#اقیانوس_مشرق
    
🔸#فصل_فیروزه
    
🔸#امام رضا و کرامت انسانی
    
🔸#مفتون و فیروزه (2 جلدی)
    
🔸#آبی‌ها
    
🔸#دورگه
    
🔸#مشکور
    
🔸#من_خواب_دیده‌ام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

⭐🌷نمایشگاه کتاب

#نمایشگاه_کتاب

 

🌺  نمایشگاه کتاب از کتاب‌های 

        موجود کتابخانه ، به مناسبت

     بزرگداشت سالگرد ارتحال  امام 

      خمینی(ره)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

قصه_گویی۱۴۰۲/۳/۱۰

#قصه_گویی 


🌹نشست قصه کتاب مامان سوزنی برای کودکان در کتابخانه سعدی شهرستان شهریار


🌷 نشست قصه گویی کتاب مامان سوزنی » اثر مجید راستی  برای کودکان در کتابخانه سعدی شهرستان شهریار برگزار شد.


🌷 در ادامه سلسله نشست های  قصه گویی کتاب«مامان سوزنی» با حضور تعدادی از اعضای کتابخانه در بخش کودک کتابخانه سعدی برگزار شد.

  
🌷در این نشست که با استقبال کودکان برگزار شد، خانم زهره مقدمی ،کتاب را برای کودکان قصه گویی و بلندخوانی کرد .


🌺 درباره کتاب مامان سوزنی

☂ایران ما بزرگ است، بزرگ و پر از شگفتی. شگفتی فقط کوه و دریا نیست، فقط خانه‌های قدیمی و بناهای باستانی نیست. ایران ما اقلیم‌های مختلف دارد، قوم‌های متفاوت و شغل‌های گوناگون. مجموعه‌ی ایران من در قالب یک داستان تصویری دلنشین شما را با این اقلیم‌ها و شغل‌ها آشنا می‌کند. پس مامان سوزنی را بخوانید و ببینید رنگ‌ها چه‌طور جوجه می‌شوند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

⭐⭐⭐قصه گویی

#قصه_گویی 


🌹نشست قصه کتاب دختر عزیزم ... برای کودکان در کتابخانه سعدی شهرستان شهریار


🌷 نشست قصه گویی کتاب دختر عزیزم... » اثر ایمی کروس روزنامه و پاریس روزنتال ؛ مترجم میترا امیری  برای کودکان در کتابخانه سعدی شهرستان شهریار برگزار شد.


🌷 در ادامه سلسله نشست های  قصه گویی کتاب«دختر عزیزم...» با حضور تعدادی از اعضای کتابخانه در بخش کودک کتابخانه سعدی برگزار شد.

  
🌷در این نشست که با استقبال کودکان برگزار شد، خانم زهره مقدمی ،کتاب را برای کودکان قصه گویی و بلندخوانی کرد .


🌺 درباره کتاب دختر عزیزم …:

☂ این کتاب با تصاویر زیبا و متن های کوتاه و دلنشین توصیه‌های عاشقانه‌ و مادرانه‌ ای به دختربچه‌ ای است که می‌ تواند دختر بچه‌ ای در دنیای واقعی باشد یا کودکِ درون هر انسانی.
برای بازسازی اعتماد به‌ نفس دختران و خصوصا کودکانی که از توجه و محبت کافی در گذشته‌ی خود بی‌ بهره بوده‌ اند این کتابِ بی نظیر می‌تواند جای خالی یک دوست ، یک مادر ، یک پدر یا هر شخص سومی را پر کند. صدایی که به شما می‌گوید زیبا هستید،

☂ همانطور که هستید با تمام تفاوت‌ها و ویژگی‌هایی که دارید. نیازی نیست کامل و ایده‌آل و بی نقص باشید ، باید تعریف‌تان را از ایده‌آل تغییر بدهید و خودتان را باور کنید.

☂دختر عزیزم، توی آینه به خودت نگاه کن و قدردان چیزهایی باش که «تو» را ساخته‌اند. بگو ممنون کک‌ و مک‌ های عزیزم، موهای قرمز نازم!
دختر عزیزم، دستت را ببر بالا! چون بلدی یک‌عالمه حرف خوب بزنی!
دنیا پر از چیزهای شگفت‌انگیز است؛ دختر عزیزم هیچ‌وقت حس شگفتی‌‌ات را از دست نده..

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

🌺معرفی کتاب نغمه‌ای در روزگار گرگ‌ها»

#معرفی_متنی_کتاب_طرح_کتابخوان_ویژه_خرداد__ماه


🌺نغمه‌ای در روزگار گرگ‌ها» (روایتی از زندگی و زمانه 
امام جواد علیه‌السلام)


🌺پدیدآور: کمال السید؛ مترجم: حسین سیّدی


🌺تعداد صفحات:‌ ۱۵۶

 

☂نغمه‌ای در روزگار گرگ‌ها، داستان بلندی است با نثر ادبی درباره زندگی و زمانه امام جواد علیه‌السلام. نویسنده با قلمی زیبا، شاعرانه، نمادگرا و احساس‌برانگیز، ابعاد گوناگون شخصیت علمی، عرفانی، مبارزاتی، اجتماعی و خانوادگی آن امام همام را با تکیه بر منابع معتبر روایی و تاریخی به نگارش درآورد؛ مترجم خوش‌ذوق کتاب نیز به خوبی از عهده ترجمه برآمده و نتیجه کار خلق اثری لطیف، قوی و به دور از کلیشه‌های مرسوم و کم‌مایگی‌های متداول در معرفی اهل بیت علیهم‌السلام شده است.

☂نویسنده که خود متولد بغداد است، نقبی به هزار و اندی سال پیش می‌زند و مخاطب را با خود به کوچه پس کوچه‌های این شهر پرتلاطم و پرحادثه به دوران حیات نهمین حجت خدا بر خلقش می‌برد.

☂قلم و نثر کتاب بسیار جذّاب و گیرا است، به شکلی که مخاطب نمی‌تواند پس از آغاز مطالعه آن را زمین بگذارد. مزیت دیگر کتاب این است که در عین پُربهره‌بودن از جذابیت‌های ادبی و داستانی، محتوایی کاملاً مستند به منابع معتبر تاریخی و روایی دارد و این دو در کنار هم متمایزکننده این اثر از نمونه‌های مشابه است و منجر شده تا جایزه کتاب سال حوزه‌ی علمیه را نیز از آنِ خود کند.
─┅═ঊঈ🌷ঊঈ═┅
🌹🌀🌹🌀🌹🌀

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

🌸معرفی کتاب «قصه‌ی گل‌های قالی»

#معرفی_متنی_کتاب_طرح_کتابخوان_ویژه_خرداد__ماه


🌸«قصه‌ی گل‌های قالی»


🌸پدیدآور: نادر ابراهیمی؛ تصویرگر: نورالدین زرین‌کلک


🌸ناشر: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان


🌸 تعداد صفحات: ۲۴


☂در نقش و نگار قالی، گلِ پژمرده نمی‌بینی؛ یک طرف خورشید و ماه، یک طرف آهوان و گوزن‌ها و آن‌طرف‌تر درختان سرو را می‌بینی که به میهمانی اتاق کوچک تو آمده‌اند!


☂«قصه گل‌های قالی» سفری است خیال انگیز به دنیای نقش‌ها و رنگ‌ها. نقش‌هایی از دلِ طبیعت که قدمتی چندهزار ساله دارد و گویای فرهنگ، هنر و سنت اصیل ایرانی است.


☂ نادر ابراهیمی در این کتاب با بهره‌گیری از عناصر داستانی و چاشنی خیال، قصه‌ای زیبا از سرگذشت قالیِ ایرانی را برای کودکان روایت می‌کند. این داستان که به زبانی ساده و شیرین روایت شده همراه با تصاویری ماندگار از هنر استاد نورالدین زرین‌کلک، جذاب و به یادماندنی‌تر شده است.
 
─┅═ঊঈ🌷ঊঈ═┅
🌹🌀🌹🌀🌹🌀

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی

معرفی کتاب 🌸«آساره و ماغ‌ماه»

#معرفی_متنی_کتاب_طرح_کتابخوان_ویژه_خرداد__ماه


🌸«آساره و ماغ‌ماه»


🌸پدیدآور: حمید اباذری


🌸ناشر: محراب قلم


🌸تعداد صفحات: ۱۱۲


☂آساره دختری است که در شهرکی نزدیک جنگل همراه با پدر، مادر و مادربزرگش زندگی می‌کند. پدر او محیط‌بان است و توسط شکارچیان زخمی شده و امیدی به بهبود او نیست. آساره از مادربزرگش قصه ماغ‌ماه (گوزن زرد) را شنیده که از حیوانات و طبیعت مراقبت می‌کند و با دنیای روشنایی در ارتباط است.
یک روز آساره در جنگل گوزنی را می‌بیند که به «ماغ‌ماه» گوزن افسانه‌ای شباهت زیادی دارد. دخترک در عین ناباوری، به ارتباطی مرموز بین خودش و گوزن پی می‌برد. آیا ممکن است ماغ‌ماه همان گوزن افسانه‌ای باشد؟
آساره ماجرای گوزن را برای پیرمرد ثروتمندی که به او مهندس می‌گویند تعریف می‌کند. او در پی جلب اعتماد آساره به او می‌گوید که با ماغ‌ماه به دنیای روشنایی برو و آب حیات را با خودت بیاور تا به وسیله آن پدرت را نجات ‌دهیم. آساره تحت تأثیر صحبت مهندس، به گوزن دروغ می‌گوید و با رفتن به دنیای نور آب حیات را مخفیانه از آنجا خارج می‌کند.

☂در ادامه داستان اتفاقات دیگری برای آساره می‌افتد که با کمک مینا دوستش و گوزن می‌تواند آب حیات را از مهندس پس بگیرد.

☂اباذری در کتاب «آساره و ماغ‌ماه» موضوع حفظ محیط‌زیست و تلاش برای حفظ آن را با زبان و لحنی شیرین و ساده، در قالب افسانه‌ای و جذاب برای نوجوانان بیان کرده است.

☂نویسنده با زبان نوجوانان آشنا است و به خوبی با خلق حوادث و ماجراهای هیجان‌انگیز خواننده را با شخصیت اصلی داستان همراه می‌کند. همچنین نکات و آموزه‌های تربیتی و توجه به محیط‌زیست، خطراتی که زندگی محیط‌بانان، طبیعت و حیات‌وحش را تهدید می‌کند در لایه‌های جذاب داستان بیان شده که قابل توجه است.
─┅═ঊঈ🌷ঊঈ═┅
🌹🌀🌹🌀🌹🌀

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهرداد جدیدی