#قصه_گویی 


🌹نشست قصه  کتاب  « کسی پنگوئن گم نکرده؟ » برای کودکان در کتابخانه سعدی شهرستان شهریار


🌷 نشست قصه گویی «کسی پنگوئن گم نکرده؟ » نوشته‌ی الیور جفرز برای کودکان در کتابخانه سعدی شهرستان شهریار برگزار شد.


🌷 در ادامه سلسله نشست های  قصه گویی  کتاب   « کسی پنگوئن گم نکرده؟» با حضور تعدادی از اعضای کتابخانه در بخش کودک کتابخانه سعدی برگزار شد.

🌷در این نشست که با استقبال کودکان برگزار شد، خانم زهره مقدمی ،کتاب را برای کودکان قصه گویی و بلندخوانی کرد. 


🌺کسی پنگوئن گم نکرده؟ (دنیای شیرین پسرک)


🌸داستان کتاب درباره‌ی پسرکی است پشت در خانه‌اش پنگوئنی پیدا می‌کند. پسرک همه‌ی تلاشش را می‌کند تا پنگوئن را به قطب جنوب برگرداند و او را شاد کند. اما وقتی بعد از طی سختی‌های زیاد به قطب می‌رسند، متوجه می‌شود که علت غمگینی پنگوئن تنهایی و نداشتن دوست بوده است. در نهایت پسرک هم که جای خالی پنگوئن را احساس کرده، دوباره به سراغ پنگوئن می‌رود تا با هم به خانه برگردند.

 

🌸این داستان بر اساس یک واقعیت شکل گرفته است. الیور جفرز یک‌بار در زمان کودکی‌اش گم می‌شود و بعد شخصی با خواندن برچسب پشت پیراهن او متوجه آدرسش می‌شود. البته ماجرای واقعی ربطی به قطب جنوب و پنگوئن ندارد و این بخش از داستان ساخته‌ی ذهن خود اوست.

 

🌸این کتاب دومین جلد از مجموعه‌ی کتاب‌های دنیای شیرین پسرک است. متن کتاب به دو زبان انگلیسی و فارسی است. موضوع کتاب دوستی و نقش آن در گریز از تنهایی است که در بستری از تخیلات کودکانه روایت می‌شود.
الیور جفرز نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودکان تاکنون جایزه‌های بسیاری را از آن خود کرده است. آثار او تاکنون دو بار به فهرست نهایی جایزه کیت گرین وی راه پیدا کرده است