#معرفی_متنی_کتاب 

🌷چگونه صحبت کنیم تا کودکان گوش کنند و چگونه گوش کنیم تا کودکان صحبت کنند»

🌷پدیدآوران: ادل فابر – الین مازلیش

🌹مترجمان: مریم داداش‌زاده – لیلی کامیاب

🌷ناشر: انتشارات رشد

🌹تعداد صفحات: ۴۰۰

🌺این کتاب در درجه اول یک تلنگر جدّی و عمیق به والدین است. با خواندن کتاب والدین در می‌یابند که چقدر از میزان مخرّب بودن برخی رفتار و گفتارشان با فرزندان غافل بودند و چه میزان از استمرار رفتار و گفتاری که تأثیرات مثبت و سازنده بر کودک دارند نیز غفلت دارند.

🌸سبک نگارش کتاب بسیار کاربردی است و به هیچ وجه حالت انتزاعی ندارد. مخاطب دقیقاً می‌داند اگر مثلا به دنبال این است که فرزندش از پرخاشگری دست بردارد باید چه کارهایی انجام بدهد و چه کارهایی انجام ندهد یا اگر کودک تمایل چندانی به ارتباط‌گیری عاطفی عمیق با والدینش ندارد، علت را باید در چه اموری جستجو کرد؛ یا اگر می‌خواهیم بدون تنبیه یا تحکّم و داد و فریاد فرزندمان را به کاری که دوست ندارد وادار کنیم از چه راهکارهایی می‌توانیم استفاده کنیم؛ یا چگونه بدون پرخاش و عصبانیت و ابراز خشم به کودک تفهیم کنیم که از کاری که کرده ناراحت هستیم.
روش‌های جایگزین تنبیه، بهترین و کارامدترین روش‌های تحسین و تشویق، راهکارهای جلب همکاری و مشارکت در کودک و بهره‌گیری از بازی در تربیت، برخی دیگر از مطالب ارزشمند کتاب است که حجم انبوهی از مثال‌های متنوّع و به شدّت کاربردی بیان شده است.
 
─┅═ঊঈ🌷ঊঈ═┅
🌹🌀🌹🌀🌹🌀