#معرفی_متنی_کتاب 


معرفی کتاب بدانید من فاطمه هستم

کتاب بدانید من فاطمه هستم، به بررسی نقش و جایگاه حضرت زهرا (س) از قبل تولد تا پس از شهادت ایشان می‌پردازد که شامل سرگذشت، شخصیت، اسرار زندگی و جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) است و در سیزده فصل نگاشته شده و مستند به آیات و احادیث و روایات است.


این کتاب با هدف شناخت بخش کوچکی از جنبه‌های شخصیتی و مقام والای «حضرت فاطمه (س)» و روشن‌گری درباره بسیاری شبهات و مجهولات مربوط به ایشان نگاشته شده، «شخصیت حضرت زهرا (س) در کلام وحی»، «ولایت حضرت فاطمه (س)»، «اسرار و آثار حضرت فاطمه زهرا (س)»، «کرامات و معجزات حضرت فاطمه (س)» و «دفاع حضرت فاطمه (س) از امامت و امام خویش»، از جمله محورهای اصلی مطالعه شده در کتاب است.

در بخشی از کتاب بدانید من فاطمه هستم می‌خوانید:

«در روز‌های آخر عمر حضرت زهرا (س) هنگامی که آن دو با اجازه امام علی (ع) به ملاقات آن بانوی بزرگوار رفتند، آن حضرت صورت خود را به سوی دیوار برگرداند و از آنان پرسید: شما را به خدا سوگند می‌دهم، آیا شنیده اید که رسول خدا (ص) فرمودند: فاطمه پاره تن من است. هرکس او را بیازارد، مرا آزرده است. رضایت فاطمه از رضایت من و خشم فاطمه از خشم من است؟
گفتند: آری، شنیدیم.
حضرت فرمودند: «خدا و فرشتگانش را به شهادت می‌گیرم که شما دو نفر مرا به خشم آوردید (و آزار دادید) و موجبات خشنودی مرا فراهم نکردید. اگر با (پدرم) رسول خدا (ص) ملاقات کنم، شکایت شما را نزد او خواهم برد».»