#معرفی_متنی_کتاب 


🌸محمد صلی الله علیه و آله مثل گل بود: آموزش سبک زندگی پیامبر (ص) به کودکان


مولف : حجت‌الاسلام غلامرضا حیدری ابهری
ناشر : انتشارات بوستان فدک


🌸این کتاب اثری برای آموزش سبک زندگی پیامبر (ص) به کودکان است. این مجموعه، هر چهار حوزه ارتباط با خدا، ارتباط با خود، رتباط با خلق (مردم) و ارتباط با خلقت را شامل می شود و چهل محور اصلی در سبک زندگی را با کودکان در میان می گذارد.


🌸ساختار اثر حاضر به گونه ای طراحی شده که کودکان، حضور پیامبر صلی الله علیه و آله را در زندگی عادی خود حس کنند و به راحتی بتوانند از آن حضرت الگو بگیرند.
گفتنی است کتاب «محمد صلی الله علیه و آله و سلم مثل گل بود»، علاوه بر آموزش سبک زندگی پیامبر (ص)، به رشد تفکر کودکان و پرورش هوش اخلاقی آنان نیز کمک می کند.

 

🌸در بخشی از این کتاب می خوانیم:

ما برای آنکه احساس شادی کنیم, گاهی به استخر می رویم, گاهی به کوه می رویم و گاهی هم به بوستان سر خیابان می رویم. کسی که به مهمانی می رود دوست دارد که در خانه میزبان به او خوش بگذرد. پس اگر مهمانی به خانه ما آمد, نباید ناراحتش بکنیم. او به خانه ما آمده تا شاد شود. او به خانه ما نیامده که غمگین شود. ما از هرکاری که مهمان را ناراحت می کند, باید دوری کنیم. ما نباید به مهمان اخم کنیم. ما نباید پایمان را جلوی مهمان دراز کنیم. ما نباید بچه های مهما را هل بدهیم یا سر آنها داد بزنیم.
به جای این کارهای بد, باید به مهمان احترام بگذاریم. باید گرم و صمیمی با او سلام و علیک کنیم. باید با روی خوش, حالش را بپرسیم و هنگام پذیرایی هم باید اول به مهمان تعارف کنیم. حضرت محمد صلی الله علیه و آله به مهمان خود خیلی احترام می گذاشت. وقتی مهمان به خانه پیامبر صلی الله علیه و آله می آمد, پیامبر صلی الله علیه و آله او را در جای مناسبی می نشاند و بعد هم خیلی مهربانانه به گفتگو با او می پرداخت. او می فرمود: « هرکس به خدا و آخرت ایمان دارد, باید مهمان خود را گرامی بدارد.»