#معرفی_متنی_کتاب 

 

🔸 رمان #غریب_قریب داستان ساخت و بازسازی بارگاه ملوکتی امام رضا(ع) در دوران‌های مختلف تاریخی هست.*

 

🔸 #سعید_تشکری، نویسنده و استاد ادبیات داستانی در این اثر روایت‌هایی از ساخت این بارگاه در دوران‌های نوغانیان، سامانیان، غزنویان، سلجوقیان، خوارزمشاهیان، چنگیزی‌ها، ایلخانان، تیموریان، صفویان، افشاریان و قاجار آورده است.
 

🔸 «غریب قریب» یک رمان اپیزودیک است که به جای شخصیت‌ محوری به سراغ *#مکان‌_محوری رفته و در واقع مکان، #قهرمان_داستان است که همان مضجع شریف و آرامگاه امام رضا(ع) است.*

 

🔸 این اثر روایتی است که ما را با خود به دل #تاریخ می‌برد و لحظه لحظه تلاش عاشقان حضرت را برای نگهداری از این #قطعه_بهشتی به تصویر می‌کشد.* از جنگجویان سخت دلی که یک‌باره عاشق مولا شدند تا عاشقانی که از کودکی مهر مولا را در دل داشته‌اند.


🔸 بازنویسی شماری از کرامات امام رضا‌(ع)، ارائه‌ تاریخچه‌ای از بنای #حرم_مطهر_رضوی، معرفی بنا و معماری حرم به‌عنوان نمادی هویتی فرهنگی و بیانِ واقعیت‌های تاریخی همان‌گونه که بوده‌اند از نکاتِ قابل اعتنا در این اثر است.


*🔸 در کتاب «غریب قریب» گزارشی از روند جای‌گیری حرم و تبدیل آن به هویت ملی ما و سیر گذر تاریخی آن را به رشته‌ی تحریر درآورده و اینکه چطور حرم از زمان دفن حضرت، آرام آرام بخشی از هویت ما شده این کتاب را ارزشمندترمی‌کند و اتفاقا همین بخش ازکتاب قابلیت تبدیل شدن به #فیلمنامه را دارد...*