#آموزش_عمومی 

🌷🌹سه قانون طلایی برای آنکه بیشتر کتاب بخوانید

🌸قانون اول: کتاب‌هایی را انتخاب کنید که موضوعاتشان را دوست دارید

بسیاری از کتاب‌ها در زمینه‌های مختلف موجود است که نخواندنشان، ممکن است یک پرستیژ منفی داشته باشد. بسیاری از افراد با این فکر کتابی را خریده، اما هنوز به سراغ آن نرفته‌اند. مهم‌ترین دلیل این نکته این است که آن‌ها به موضوع کتاب علاقه‌مند نیستند، اما نمی‌خواهند این را بپذیرند.
پس وقت و پول خود را برای خرید کتاب‌هایی که با موضوعشان ارتباط نمی‌گیرید، هدر ندهید. این کار ممکن است دانش شما را افزایش دهد؛ اما شما را کتاب‌خوان‌تر نمی‌کند.

🌸قانون دوم: کتاب‌ها را مال خود کنید

یک قانون ساده برای خواندن بیشتر کتاب این است که کتاب‌هایی را که به آن‌ها علاقه‌مندید، بخرید. این کار به شما قدرت انتخاب بیشتری برای انتخاب کتاب از کتابخانه‌ی شخصیتان می‌دهد. «شان پاریش» به‌عنوان روزنامه‌نگار در این مورد می‌نویسد: «قبلا از رفتن به کتابخانه خیلی خوشم می‌آمد، الان هم بدم نمی‌‌آید. اما در گذر زمان متوجه شدم که اگر می‌خواهی کتابی را از نظر ذهنی، مال خود بدانی، باید آن کتاب بی‌صاحاب شده‌ را بخری و ببری خانه!»
البته این کار لزوما به خواندن منجر نمی‌شود. بسیاری از کتاب‌ها‌ی قطور بعد از خرید اگر تبدیل به پایه‌ی نگه‌دارنده‌ی مانیتور نشوند، سال‌ها در کتابخانه‌ها خاک می‌خورند! با این حال این راهکار باعث می‌شود کتاب‌‌هایی که به آن‌ها علاقه‌مندید‌، همیشه در دسترستان باشد و این عامل احتمال خواندنشان را افزایش می‌دهد.

🌸قانون سوم: میل دارید روزی چند کلمه، کتاب بخوانید ؟

اجازه بدهید از کلمات شروع کنیم. در حالت استاندارد در هر صفحه‌ی کتاب چاپی، حدود 250 تا 300 کلمه جا می‌گیرد. سرعت خواندن هم در پایین‌ترین حالت ممکن به چیزی حدود 180 کلمه در دقیقه ‌می‌رسد. یعنی در ساده‌ترین حالت ممکن، در یک ساعت می‌توانید 43 صفحه کتاب بخوانید خب بیایید فرض کنیم هر شخص می‌خواهد در روز تنها یک ساعت مطالعه کند. در این صورت او در یک هفته می‌تواند یک کتاب سیصد صفحه‌ای را به پایان برساند.

🌷🌿🌷🌿🌷🌿🌷🌿🌷🌿