#آموزش_عمومی 

🌸کتاب خواندن چه فوایدی دارد؟

۱)کاهش استرس

کتاب ها خوب فرد را وارد جهان دیگری می کنند که در آن جا نگرانی وجود ندارد و همین امر موجب می شود استرس فرد کاهش پیدا کند. براساس آمار منتشر شده فقط ۶ دقیقه مطالعه کتاب ۶۸ درصد استرس را کاهش می دهد.

۲) افزایش دایره لغات

خوب صبحت کردن نیز بر افراد دیگر تاثیر می گذارد و موجب پیشرفت فردی نیز می شود. محققان به این نتیجه رسیده اند که دایره لغات قوی زوال عقل را کم تر می کند. پس هر چقدر دایره لغات فرد بیشتر باشد، سلامت روانی در سن پیری بالاتر می رود.

۳) افزایش اعتماد به نفس

با کتاب خواندن افراد می توانند بهتر با دیگران ارتباط برقرار کنند و با همدیگر تعامل داشته باشند که همین امر موجب بالا رفتن اعتماد به نفس آن ها می شود.

۴) ایجاد صمیمیت در بین زوج ها

کتاب خواندن یک تفریح سالم و لذت بخش است. همسران می توانند با همدیگر کتاب بخوانند و درباره آن صحبت کنند. این کار موجب صمیمیت بین آن ها می شود. نیازی نیس حتما کتاب ها علمی، تاریخی و… بخوانید. داستان و رمان خواندن نیز موجب آشنایی شما با یک جهان جدید می شود.

۵) تقویت حافظه

طبق آمار منتشر شده تاثیر کتاب خوانی و مطالعه بر مغز انسان بی شمار است. شما وقتی که یک طرحی را دنبال می کنید پس باید اطلاعات مرتبط با آن را به حافظه تان بسپارید که این کار تمرین بسیار خوبی برای مغز محسوب می شود.
اگر هنگام مطالعه کردن جزئیات کار را به یاد نسپارید از متن کتاب چیزی نخواهید فهمید. پس می توان گفت کتاب خواندن موجب تقویت توانایی حفظ کردن و به یاد سپردن می شود.

۶) کمک به خواب بهتر

بد خوابیدن موجب می شود تا بهره وری انسان کم تر شود.
بیشتر کارشناسان توصیه کرده اند که قبل از خواب حتما کتاب بخوانید که موجب آرامش ذهن می شود.

۷) افزایش اطلاعات عمومی

اگر دوست دارید در مورد موضوعات و مسائل گوناگون اطلاعات داشته باشید و در هر زمانی حرفی برای گفتن داشته باشید، کتاب بخوانید. مهم نیست که در مورد موضوع خاصی بخوانید هر چیزی که در دسترس تان بود و موجب افزایش اطلاعات شما شد بخوانید‌. هر اندازه که اطلاعات بیشتری داشته باشید بهتر می توانید با مشکلات و مسائل زندگی شخصی خود روبه رو شوید و آن ها را حل کنید.

🌹┄┅═✼📚✼═┅┄🌹