#

با کفش‌ها می‌شود پرواز کرد .

 

همه با کفش‌ها راه می‌روند، من، تو، همه و همه فقط با کفش‌ها راه می‌رویم. اما بعضی‌ها با کفش‌ها پرواز می‌کنند، بدون بال! برای بعضی‌ها کفش می‌شود پر پرواز، می‌شود وسیله‌ای برای دویدن دنبال آرزو‌ها. #فیل_نایت موسس و بنیان‌گذار نایکی که پانزدهمین ثروتمند دنیاست یکی از همین بعضی‌ها است. کتاب #کفش_باز خاطرات بنیان‌گذار نایکی را روایت می‌کند.

این اثر به انتخاب آمازون بهترین کتاب مدیریتی سال ۲۰۱۶ و به انتخاب #بیل_گیتس و #وارن_بافت بهترین کتاب سال ۲۰۱۶ لقب گرفته‌است.

این اثر در زمینه‌ی کتاب‌های انگیزشی محسوب می‌شود. سادگی و صداقت فیل نایت، شما را در خود غرق می‌کند و می‌خواهید که تا پایان داستان زندگی‌اش با او همراه باشید. نوشته‌های کتاب به‌ طرز عجیبی به شما حس انگیزه و امید می‌دهد و می‌گوید که اگر بخواهید، شما هم می‌توانید به موفقیت‌های بزرگ مثل فیل نایت برسید. جملات برگزیده‌ی کتاب کفش باز:

- در ذهن انسان مبتدی خیلی چیزها امکان‌پذیر است، در ذهن انسان باتجربه اما اندکی. (شونریو سوزوکی) -

ببین، حالا باید تمام تلاش‌ات را در دویدن به‌ خرج بدهی تا بتوانی جایگاهت را حفظ کنی. اگر می‌خواهی پیشرفت کنی باید دو برابر سریع‌تر بدوی. (لوییس کارول)

- هیچ ایده‌ی درخشانی هیچ وقت تو اتاق‌ کنفرانس پا به عرصه‌ی وجود نذاشته؛ اما ایده‌های احمقانه‌ی زیادی اون‌جا از بین رفتن. (اسکات فیتزجرالد، آخرین قارون)

این کتاب فوق‌العاده داستان خلق برند نایکی را نوشته‌است: از زندگی در خانواده‌ای معمولی تا خلق برند میلیارد دلاری نایکی، مسیر تسخیر موانع و عبور از مشکلات و قدم به قدم جلو رفتن. مسیر بهتر شدن را نوشته‌است.

خواندن این کتاب را به کسانی که در نقطه صفر زندگی بی هدف باقی مانده‌اند و یا کسانی که زمین خورده و کیلومترها از آرزویشان فاصله گرفته‌اند پیشنهاد می‌کنم، چرا که این اثر فارغ از رشته تحصیلی و موضوع کسب کار شما، برای هرکس که خودش را باور دارد سودمند است. 

ناشر: #نشر_میلکان

ترجمه: #شورش_بشیری

تعداد صفحات: ۳۵۲ صفحه

نوع جلد: شومیز

قطع: ‌رقعی

مخاطب: عمومی

پیشنهاد مرتبط: #شاد_بودن_کافی_نیست