#آموزش_عمومی

بهترین کتابها برای نوجوانان

 

۱- مجموعه کتاب­‌های هری پاتر کتاب­‌های هری پاتر توسط جی.کی.رولینگ در ژانر فانتزی و خیال پردازانه نوشته شده است.

 

۲- ارباب حلقه­‌ها جی.آر.آر تالکین، ارباب حلقه‌ها را در سه جلد به سبک خیال‌پردازی-حماسی و در ادامه‌ی داستان هابیت نوشت.

 

۳- مجموعه کتاب­‌های نیکولا کوچولو مجموعه‌ی ۱۴ جلدی نیکولا کوچولو، به قلم سامپه گوسینی که زبانی طنزآمیز و ماجراهایی سرگرم کننده دارد، از آن دست کتاب‌هایی است که نمیتوان سن خاصی برای مخاطب‌ آن درنظر گرفت.

 

۴- کتاب­‌های رولد دال رولد دال از معروف‌ترین نویسندگان کودک و نوجوان است. داستان‌های او گاهی موضوعاتی بسیار ساده و روزمره دارد و گاهی پر از اتفاقات عجیب است.

 

۵- کتاب‌های ژول ورن اگر به گشت و گذار در زیر زمین و دریاها علاقه دارید، شما را با ژول ورن آشنا می‌کنیم. ژول ورن نویسنده‌ای فرانسوی و شهرتش به دلیل نوشتن کتاب‌های علمی-تخیلی است. او به مخاطبانش، که اغلب نوجوانان هستند، اجازه میدهد به دورترین و عجیب‌ترین نقاط سفر کنند.

 

۶- زنان کوچک زنان کوچک، رمان بلندی از لوییزامی الکات است که با الهام از زندگی واقعی نویسنده و سه خواهرش نوشته شده است. این رمان از یکی از بهترین رمان‌های جهان برای نوجوان است.

۷- آوای وحش/سپید دندان بعضی‌ها این دو کتاب را مکمل یکدیگر می‌دانند و آن‌ها را ” کتاب‌های سگی ” جک لندن می‌نامند.

 

۸- شازده کوچولو مطمئن باشید از سنین نوجوانی به بعد، اگر در هر دهه از زندگی‌تان این کتاب از آنتوان دوسنت اگزوپری را بخوانید، نکته‌ای مناسب با سن و سال‌تان در آن پیدا می‌کنید.

۹- ناطور دشت(ناتور دشت) معروف‌ترین اثر جی.دی.سلینجر که در سایت‌ها و مجلات کتاب، نمره‌ی بالایی به خود اختصاص داده.

۱۰- مزایای منزوی بودن استیون چباسکی با این کتاب توانست توجه مخاطبین را به خودش جلب کند و به مدت ۷۱ هفته در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار بگیرد.

۱۱- بابا لنگ دراز/دشمن عزیز بابا لنگ دراز به قلم جین وبستر در فهرست بهترین رمان­‌های عاشقانه‌ی کلاسیک قرار دارد.

۱۲- شگفتی نوشته­ ی آر.جی.پالاسیو، که در سال ۲۰۱۳ در فهرست پرفروش ترین­‌های نیویورک تایمز قرار داشت و پس از آن کاندید و برنده­‌ی چندین جایزه شد.