نویسنده:محمدهادی زاهدی

ناشر:به نشر

تعدادصفحات:419ص.

کتاب چشمه های بهشت

گزیده یکی از معتبرترین منابع مربوط به تاریخ زندگی و آموزه های امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا(ع)یعنی عیون اخبارالرضا می باشد .این منبع ارزشمنددر روزگاری نوشته شده است که کمتر از دو قرن از شهادت آن حضرت (ع) گذشته بود. این اثرروایت کننده مجموعه ای از تاریخ زندگی،آموزه ها، معارف،کرامات و زیارت و آداب آن حضرت ثامن الحجج(ع)می باشد.

کتاب چشمه های بهشت در پنج دفتر و مجموعا 31 فصل به شرح ذیل تدوین شده است، دفتر نخست آن روایتگر تاریخ زندگی امام هشتم است و برای آنکه شرایط حاکم بر روزگار حیات آن حضرت را تا حدودی نشان دهد، به صورت گذرا به زندگانی امام کاظم (ع) نیز پرداخته است.

نویسنده در دفتر دوم به مناظرات و آموزه های حضرت در موضوعاتی همچون نبوت و امامت پرداخته اند. قرآن و اهل بیت در نگاه امام هشتم در دفتر سوم کتاب آمده است. موضوع دفتر چهارم کتاب راز و رمزهای زندگی در مکتب امام هشتم می باشد. در دفتر پنجم و پایانی هم موضوع کرامات حضرت، آداب و زیارت ایشان مطرح شده است.

در پشت جلد این اثر اینگونه آمده است: " ای خورشید بی غروب، تا به مشرق نگاه تو می کوچم، تو می تابی! لبخند می زنی. کوه های یخ که در سینه ام سنگینی می کنند آب می شوند و تو در سینه ام سقاخانه ای می سازی تا ریشه تشنگی را در من بسوزانی!"