#معرفی_متنی_کتاب

کوچه نقاش ها

روایت کوچه یاران چمران است که رنگ و بوی این مرد بزرگ را در میان صفحات خود نهان داشته. اثری خواندنی و محبوب، بر محور خاطرات سیدابوالفضل کاظمی؛ از ناشناخته‌ترین فرماندهان دفاع مقدس و از نزدیک‌ترین دوستان مصطفی چمران. مطالعه این روایات دلنشین را در سالروز عروج عاشقانه چمران بزرگ،

پیشنهاد می‌کنم. در جریان درگیری‌های ضد انقلاب در کردستان، گروهی معروف به دستمال سرخ ها با هدایت شهید اصغر وصالی گرد شهید چمران جمع شدند که ابوالفضل یکی از آنها بود. زبان کتاب با لهجه اصیل تهرانی تنظیم شده که بر جذابیت اثر افزوده است. برخی کتاب را در یک جمله، داستان لات های همراه چمران معرفی کرده‌اند!

راحله صبوری نگارنده این کتاب خوب، خاطرات کاظمی را از کودکی تا سال ۶۷ به زیبایی هرچه تمام‌تر قلم زده که بخشی از آن را در تصویر می‌بینید.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

دکتر چمران همیشه به ما تذکر می‌داد و می‌گفت: «می‌دونم شما جوون هستین و جسماً می‌طلبه که زیاد بخورین؛ اما کم خوردن، اولین درس خودسازیه. وقت ناهار و شام، دنبال غذا ندویین و نگین پس ناهار من چی شد. اگه یه روز ناهار نخوردین یا به شما غذا نرسید، بذارین به حساب ریاضت تن و خودسازی. تو غذا خوردن، انگشت‌نما نباشین؛ تو معنویت شهره باشین. » 

این اثر به همت انتشارات سوره مهر روانه بازار نشر شده