«با عددها دوست می‌شوی؟» پدیدآور: لاله جعفری  ناشر: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  تعداد صفحات: ۲۴ «با عددها دوست می‌شوی؟» یک مجموعه داستان کوتاه و شیرین است که قهرمانان اصلی آن اعداد هستند. این مجموعه برای آشنایی بهتر کودکان با اعداد ۱ تا ۹ نوشته شده. در این کتاب هر عدد، یک داستان کوتاه دارد که با تصویرگری زیبا و خلاقانه علی خدایی جذاب‌تر شده است. تصویرها در این کتاب به خردسال فرصت تخیل‌ورزی و آشنایی با حیوانات را نیز می‌دهد. موش، خروس، روباه، گربه، تمساح، زرافه و... برخی از حیواناتی هستند که خردسال در این کتاب با آن‌ها آشنا می‌شوند. متن کوتاه، استفاده از واژگان آشنا و محسوس برای کودک، ارتباط خوب تصویر با متن و گویایی تصاویر از دیگر نقاط قوت این کتاب به شمار می‌رود. این کتاب که برای گروه سنی ۴ سال به بالا منتشر شده است. نخستین بار در سال ۱۳۹۴ به دست مخاطبان رسید و موفق به دریافت جایزه‌ی برگزیده‌ هجدهمین دوره‌ جشنواره‌ کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «من یک هستم. من یکی‌ یک دانه هستم. من شب‌ها یک ماه دارم. روزها یک خورشید دارم. دوستم یک مامان و یک بابا دارد. دوستم در ماه یکم که فروردین است، به دنیا آمده است. من یک هستم و دوست دارم با تو دوست شَوم. تو هم دوست داری با من دوست شوی؟»