#آموزش_عمومی
#قلم_و_شکرگزاری
قلم وشکرگزاری قلم ونگارش،درخششی بی غروب هستند
رشحات مثبت وامیدآفرین قلم،بی تردید ،موجبات تقرب به درگاه خداوند متعال ورضایت مردم رافراهم می سازد
نویسنده ؛بایدمتوکل بوده تانیت،گفتار ونوشتارش ازوسوسه ها وهوای نفسانی؛مبراشود درغیراین صورت؛گمراهی درکمین نشسته است..
باناظردانستن خداوند ،یک نویسنده،نخستین خواننده اش راخودش ،بداند سپس نوشتارش برای مخاطبان وافرادغایب،تقسیم بندی میگردد
آنانی که مجهولاتشان کمتراست،آرامش بیشتری دارند وآنانی که مجهولاتشان،کمتراست آرامش بیشتری دارند
قلم ونگارش ،والاترین ابزاری هستند تاسیمای واقعی خویشتن را آنگونه که هستیم؛ عاری ازحجاب ونقاب،ببینیم وازموهبت ها،شکرگزارباشیم،ناشکری،قهرخداوندرابه ارمغان میاورد... نویسنده ملزم است که روشنگری راپیشه ی خودسازدوازکتمانگری برحذرباشدازتحلیل آسیب های جامعه؛غفلت نورزیده وباکمک گرفتن ازاندیشمندان علوم اجتماعی مخصوصن ،جامعه شناسی،مدیریت وروانشناسی جهت ارائه ی راه کاروراه حل به متولیان بیمناک نشده ولحظه ای ازپای ننشینند....
آنگاه تردیدها،بی تفاوتی هاو تضادها به یقین،مبدل میشوند اینگونه به آسانی باروح خویشتن ومردم ،مرتبط میشویم اصلی ترین رسالت نویسنده این است که خویشتن،غایبان ومخاطبان رابه دورازرخوت واندوه در آرامشی نسبی ،سهیم نمایند
نویسنده، نباید بااطناب ،گفتن امور واضح وتوصیف بدیهیات،مخاطب رامنفعل واز کشف ولذت خوانش،محروم نمایند نویسنده،مداوم وبی وقفه ازطریق نگارش ،دیدگاههای شخصی ،مفاهیم ذهنی واندیشه هایش رادرمعرض دید وداوری مخاطبان،قرارمیدهد وپیوسته توسط جامعه،داوری میشوند درتعاملی چندجانبه خواننده ها نیز،متقابلن، استنباط شخصی راابرازوبه جدیت ،دنبال میکنند
آسیب شناسی ،ارائه راه کار،عشق ورزی،گره گشایی،روشنگری وخیرخواهی راصرفا تایپ نمیکنند ویابانوشته های زیبا؛ جلوه نمیدهند
بلکه آسیب شناسی، عشق ورزی،گره گشایی، مهرورزی وخیرخواهی بارفتاروعملکردهای مفید درمیدان عمل ؛نشان داده میشوند
اگرصرفن ،بنابرتعاریف قشنگ باشد،زیباترین حرف ها ونوشته هابرروی دیوارها،نقش بسته اند
نویسنده ی متعهدباقدرت متحیرکننده ی قلم درپروسه ی آگاه سازی تنویراذهان و بازگشت به خویشتن بازبانی زلال،ملایم وبی تکلف، خواننده را باخود،همراه میکند مخاطب راشادمانه ترغیب تاپایان ماجرابه خواندن اش ادامه دهد
رمزگونه گی،پیچیده گویی درمحتوای اثر،ابهام می آفریند مضامین چون با رازآلودگی آمیخته،شونددریافت معانی ودرک مفاهیم راباتاءخیرمواجه خواهندساخت
باساده ترین مفاهیم واشاره به مصادیق ملموس درزندگانی روزمره،میتوان سیمای واقعیت هارابه تصویرکشید هنگامیکه عصاره ی نوشته ازجنس گفتن،نباشدو ازجنس تصویرگری باشد،باورپذیری وهمذات پنداری درذهن مخاطبان، نقش می بنددوکمتربه بوته فراموشی،سپرده میشود..
خواننده های گرانقدر ،نباید ازخواندن یک نوشته ونوع روایت گری اش، احساس ملال کنندویا احساس سرخوردگی درضمیرآنان به وجودبیاید.بذرنومیدی و بی فردایی، نبایدافشانده شود ،چون حق الناس است
شعارزدگی وحرف های عاری ازعمل و بدون پشتوانه ی کاربردی به محتوای اثربه شدت ؛لطمه واردمی کند.
انسجام بین حروف، واژگان،جمله ها وارتباطی متشکل بین پاراگراف ها مستندبه مبانی اولیه قواعدزبان فارسی ازمواردضروری هستند
مخاطبان موحد، آگاه وبابصیرت ازتکرار حرفهای متناقض وپیامهای تاءثردهنده درفضای مجازی وشبکه های اجتماعی به ستوه آمده اند حاضرنیستند باحرفهای متناقض ،کلیشه ها ونوشته های منسوخ ومنجمدی که درشبکه های اجتماعی مستمر،منتشرمیشوند ؛اوقات خودراسپری نمایند.
نوشتارخوب واثرفکری شفاف،میتواند؛افقی جدید دراذهان؛ بگشایند تامخاطبان فهیم وگرانسنگ رادرکشف ازخوانش ؛سهیم نمایند
جذابیت،کشش وماندگاری نوشته درنخستین گام به قدرت ایمان و باورهای قلبی نویسنده،وابسته است که تاثیربرروی خودش،اشخاص غایب ومخاطبانش،به سهولت قابل سنجش بوده وبه آسانی درپیمانه ی داوری قرارمیگیرد
نوشته های کلیشه ای، ضعیف،سطحی وبی کیفیت به مرور،محکوم به فنا میشوند آهسته آهسته ،اعتبارخودراازدست داده وشخصیت نویسنده رانزدمخاطبان،بی مقدار می کند
فقط نوشته های متقن، درست، قوی،باکیفیت ومنسجم درگردونه ی رقابت های فرهنگی به حیاتشان،ادامه خواهندداد
درنهایت قدر ت نوشته های مستدل، دلپذیر ودل انگیز میتواند،حس ماندگاری ازایمان ،خودباوری،همبستگی ووفای به عهدرا برجای بگذارد